Rossi és Gibernau fej fej mellett

2003.05.28. 11:07

 
   
   

Rossi simán nyert Jerezben, és bár a francia pálya nem tartozott a kedvencei közé, nagy esélyesnek tartották Le Mans-ban is. Azonban az uralkodó szeszélyes tavaszi időjárás sokszor keresztül húzta már a papírformát az elmúlt években, így senki sem fogadhatott Rossi sikerében teljes bizonyossággal. A Harris WCM csapatát továbbra sem engedte indulni a FIM műszaki ellenőre, viszont a Proton KR csapat elhozta új V5-ös versenygépét, amelyet pár kör erejéig teszteltek az edzéseken.

 
   
   

Az edzések

A legnagyobb kategória résztvevői szintén mindent beleadtak a pénteki edzésnapon, mert szombatra rossz időt jósoltak a meteorológusok. Pénteken Rossinak nem volt ellenfele, új körrekorddal várhatta a szombati napot az egy órás időmérő után. Alexander Barros végre azt a formáját hozta, amit tavaly ősszel láthattunk tőle, és a második rajtkockára lőtte be magát. Capirossitól és a Ducatitól már megszoktuk idén, hogy egy kör erejéig roppant gyorsak, így volt ez most is, és ez a harmadik helyre volt elég. Nagy meglepetésre, a komoly boka sérüléséből felépülő Melandri a negyedik rajtkockát szerezte meg ezen a napon. A második sorba a Biaggi, Checa, Gibernau, Ukawa négyes szerzett helyet magának. A szombati edzésre bejött a jóslat, zuhogó esőben körözgettek a pilóták, nem valami nagy kedvvel, inkább csak az esőre való beállítások tesztelése miatt. Szombaton a rossz időben McWilliams kihozta az új V5-ös Proton KR motort megmutatni pár kör erejéig, majd visszaülve a kétütemű KR3-asra a leggyorsabban motorozott a szakadó esőben, megmutatva azt, hogy ha ilyen marad az idő vasárnapra, ő bizony rettenetesen gyors lehet.

 
   
   

A verseny

Az időjárás csak a verseny első felében volt kegyes a MotoGP pilótákhoz. A 28 körös verseny startját Barros kapta el legjobban, utána Capirossi, Rossi, Abe, Melandri és Biaggi haladt. Capirossi hamar visszaesett, és a 6. körben műszaki hiba miatt kiállni kényszerült. 1 percre rá, csapattársa Bayliss a sóderbe fektette ki a másik vörös gépet. De előtte még a 3. körben Checa dobott egy látványos szaltót egy elmért kigyorsításnál. Noriyuki Haga meglepően jól ment, az Aprilia RS3 Kockán már a 8. helyen járt a verseny első részében. Rossi a 7. körben ment el Barros mellett, és egy darabig együtt vonatozott a Barros, Biaggi, Gibernau, Ukawa üldözőbollyal. Haga kissé lemaradva tőlük a hatodik helyen járt, miután egy körrekordot hasított és leelőzte Abet, és Melandrit egyaránt. Az egyedi stílusáról ismert japán kamikázénak ez volt idei legjobb helyezése verseny közben. Rossi fokozatosan elhúzott az élbolytól, és látszólag simán megnyerte volna a versenyt, ha nem eredt volna el az eső, amiért félbeszakították a futamot a versenybírók a 17. körben, tegyük hozzá Rossi egyértelmű jelzésére.

Az új szabályok értelmében a félbeszakított futam utolsó értékelhető körének (16.) sorrendjében álltak fel a versenyzők a rajtrácsra, mintegy félórás szünet után. Ezt követően a vizes versenynek nyilvánított futamon két bemelegítő kört tettek meg a pilóták, és utána 13 éles kör következett, újfent állórajttal. Viszont az idei újítások közé tartozik, hogy a félbeszakítás előtti időeredményeket nem számolják bele a végeredménybe, aki nyeri a második részt, az a győztes, nincs további számolgatás. Persze az eső miatt sokan kavartak a gumikkal az utolsó pillanatokig. Ennek köszönhetően a két Pramac Camel Hondás, Biaggi és Ukawa, valamint Jacque is csak a box utcából eredhetett az elrajtolt mezőny után.

 
   
   

Az új start Barrosnak jött be legjobban, majd Rossi, és Gibernau következett. A félig vizes, félig száraz pályán ez a hármas már az első körben elhúzott a többiektől. Haga a negyedik helyen haladt, mögötte csapattársa Edwards jött, és legnagyobb meglepetésre McCoy, az idén végig betegeskedő Kawasakival a hatodik helyen motorozott. Az első hármas nagyon elhúzott, de a mezőny hátsó részéből az esőmenő McWilliams hamar felbukkant Protonjával. Először az angol, majd utána a szintén esőkirály Jacque is megelőzte Hagat, pedig a francia a box utcából rajtolhatott csak el. A 9. körben először Gibernau, majd Rossi ment el az addig vezető Barrosnak.

Ekkor már csak ketten küzdöttek az első helyért. Rossi 2 körrel később a célegyenes előtti dupla jobbosban beszúrt Gibernaunak, és élre állt. A spanyol azonban nem adta meg magát, hanem az utolsó körben a pálya vizesebb részén visszaelőzte Rossit. Ezután egy félelmetes befutót láthattunk, amelyben az olasz világbajnok még kétszer előzte le Gibernaut, aki azonban mind a két alkalommal, halálos nyugalommal ment el a kicsit széles ívre kényszerülő Rossinak. A szoros befutóban Rossi motorjának hátsó kereke is megcsúszott, és nem tudott már jól kigyorsítani, így Gibernau nyerte a Francia Nagydíjat, ami idei második sikere, és az ünneplés során ismét jelezte, hogy ebben a nemrég elhunyt Katonak is része volt. Barros biztosan jött be harmadikként, mögötte a boxból rajtoló, de jó gumit választó Jacque és Biaggi ért célba. McWilliams nagyszerű teljesítménnyel, talán az utolsó versenyén a kétütemű KR3-as motorjának, a hatodiknak futott be. Jó köre volt a spanyoloknak az elmúlt hétvégén, hiszen Gibernau győzelmével mind a három kategóriában spanyol győzelem született.

MotoGP futam végeredménye:
1. Sete Gibernau Honda 24p 29.665mp
2. Valentino Rossi Honda +0.165mp
3. Alex Barros Yamaha +1.793mp
4. Olivier Jacque Yamaha +29.912mp.
5. Max Biaggi Honda +31.493mp
6. Jeremy McWilliams Proton KR3 +33.946mp
7. Tohru Ukawa Honda +35.447mp
8. Noriyuki Haga Aprilia +36.231mp
9. Gary McCoy Kawasaki +51.254mp
10. Colin Edwards Aprilia +1p 01.802mp

Gyorsasági Motoros VB MotoGP kategória pontversenyének állása 4 futam után:
1. Valentino Rossi ITA 90 pont
2. Max Biaggi ITA 67 pont
3. Sete Gibernau SPA 63 pont
4. Alex Barros BRA 46 pont
5. Troy Bayliss AUS 40 pont
6. Tohru Ukawa JPN 32 pont
7. Olivier Jacque FRA 26 pont
8. Nicky Hayden USA 22 pont
9. Sinya Nakano JPN 22 pont
10. Colin Edwards USA 18 pont



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.