Fiatalok álommotorja

2003.05.30. 13:08

 
   
   

A Yamaha a TZR névvel a híres kétütemű sportgép sorozatát keresztelte el, ennek immáron lassan két évtizede. 125, és 250-es TZR-ek egész sora hasította a világon a különféle versenypályák aszfaltcsíkjait, és természetesen a közutakat is, hiszen ez a sorozat elsősorban az utcára készült. Most, miután a kétütemű, nagy köbcentis gépek lassan kihalnak a gyárak modellpalettáiról, a Yamaha az egészen fiatal, csak segédmotoros jogosítvánnyal rendelkező vásárlóréteget célozta meg a legfrissebb és egyben a legkisebb sportgépével, az 50 köbcentis osztályba tartozó TZR50-essel.

Ezzel a kis teljesítményű, de külalakjában az R szériára meglehetősen hasonlító betontorpedóval szeretné a Yamaha már a lehető legkorábban magához édesgetni a sportos motorokat kedvelő fiatalokat. Az új TZR minden eddigi 50-es sportgépnél jobban néz ki, ami nem mellékes a megcélzott vásárlóréteget tekintve. A dupla lámpás fejidom, az új, éles ívekkel formált műanyag idomzat, az integrált tank-ülés egység, és a hátsó kombinált lánc és sárvédő még sokkal nagyobb kategóriákban is megállná helyét. A kis TZR nem téveszthető össze egyetlen más géppel sem kategóriáján belül.

A műszaki tartalomról a modern, vízhűtéses kétütemű erőforrás gondoskodik, amelynek teljesítménye országonként eltérő, általunk ismert adatok szerint 2 lóerős 5500-as percenkénti fordulaton. Ez a hatsebességes váltóval elegendő arra, hogy a fiatalságot 45 km/h sebességgel röpítse, viszont nagy valószínűséggel további paripák csalhatók ki a blokkból egy kis beavatkozással. A a dupla falú acél hídváz igen merev, biztonságos kezelést kölcsönöz a motornak, és akár nagyobb erőforrás igényeit is ki tudná elégíteni. A TZR-t egyben izgalmas és könnyű vezetni. Sőt, akár utast is szállíthatunk a méretes ülésen, ahol külön kapaszkodó van hátul az utasnak, ami kis hazánkban tilos, ha nincs a kismotor levizsgáztatva.

A kicsi motor igen vaskos gumikon gördül, elől 100/80 HR 17, hátul 130/70 HR 17 az abroncsok mérete. A fékek terén sincs mit szégyenkeznie a csöppségnek, elől 280 mm-es, hátul 220 mm-es féktárcsákat lassítanak a fékberendezések. Elől teleszkópvillákból, hátul központi rugóstagból áll a futómű. A gép ennyi felszerelés után kissé súlyosnak tűnik motorjához képest, ugyanis szárazon 124 kg-ot nyom, ami inkább egy 125-ösnek megfelelő súlyt jelent. Remélhetőleg a Yamaha nem áll meg ezzel a remek alappal az 50-es kategóriában, hanem ugyanezekbe az alkotóelemekbe egy erősebb, négy vagy kétütemű blokkot szerel. A TZR50 magyarországi forgalmazásáról nincs tudomásunk, Európában az ára 700 000 forintnyi Euró körül alakul.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.