Tragédiával kezdődött az idei Isle of Man TT

2003.06.03. 14:06

 
   
   

A hagyományokhoz híven, május utolsó hetében kezdetét vette a 2003-as Man-szigeti gyorsasági motorverseny, az Isle of Man Tourist Trophy. A 2001-ben az Angliát sújtó száj- és körömfájás járvány miatt szüneteltetett, rendkívüli hagyományokkal bíró, az Anglia és Írország közé ékelődő sziget közútjain megrendezett verseny tavaly került ismét megrendezésre. Akkor David Jefferies nyerte meg a két legértékesebb kategória futamát, így idén szinte mindenki esélyesnek tartotta a Suzuki GSX-R 1000-essel versenyző pilótát. Az adóparadicsomként is ismert kis szigeten május 24-én az edzésekkel kezdődött meg a két hétig tartó versenysorozat. Idén a szervezők több mint 40.000 motorörült vendég érkezésével számoltak, a verseny 2 hete alatt, amelyen kilenc kategóriában indulhatnak a versenyzők, úgymint TT Formula One, TT Sidecar, Lightweight 400, Ultra Lightweight 125, Production 1000 TT, Junior 600 TT, Production 600 TT és Senior TT. A kategória határokkal kapcsolatos szabályokról az adott verseny tudósításánál részletesen beszámolunk.

 
   
   

Az edzések első hete jól indult, mind az esti, mind a napközbeni gyakorlásokon remek időket mentek a pilóták. A 33 éves Adrian Archibald 28-án már körrekordot repesztett, 18 perc 9.80 mp-es köridővel, ami 124.64 mph (200.5 km/h) átlagsebességnek felelt meg. Archibaldnak nem volt elég a Formula One kategóriában a legjobb idő, a Junior 600 TT és a Production 600 TT kategóriákban is ő ment a leggyorsabban. David Jefferies a Production 1000 TT-ben saját eddigi legjobbját túlszárnyalva érte el a legjobb időeredményt, azonban 600-as Suzukijának motorja még a második napon felrobbant, és tartalék blokk nem lévén, ebben a kategóriában tovább már nem tudott részt venni az edzéseken. Pénteken azonban Archibald visszavette márkatársától a Production 1000 TT első idejét. A 400 köbcentisek Lightweight osztályában John Barton, a 125-ösöknél Michael Wilcox, az oldalkocsisoknál Dave Molyneux és Craig Hallam voltak a leggyorsabbak az első edzésnapokon.

 
   
   

Sajnos május 29-e délutánja egy tragikus balesetbe torkollott. David Jefferies az edzés második körében halálos balesetet szenvedett a Crosby-nál. A Temple Auto Salvage színeiben versenyző Jefferies mindössze 30 éves volt, és már az edzés első körében átlépte a 125 mph-ás átlagsebességet, ezzel az első helyre kvalifikálva magát a Formula One kategóriában. Azonban a mai napig nem tisztázott okból kifolyólag hatalmas sebességgel bukott. A rendezők cáfolták azt a híresztelést, miszerint egy illetéktelen jármű hajtott volna a lezárt útszakaszra, és ezért történ a baleset. Jim Moodie ugyanennél a szakasznál sérült meg könnyebben, amikor egy lelógó telefonkábel lerántotta a motorjáról.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.