Csak Ducati képes megverni a Ducatit

2003.06.06. 09:05

 
   
   

A monzai futamon már majdnem megfogták a gyári 999-es Ducatit a fél gyári, illetve amatőr Ducati csapatok versenyzői, valamint a Suzuki GSX-R 1000-esével Lavilla. A németországi Oscherslebenben erre még nagyobb esély kínálkozott, hogy a Hodgson-Ducati 999-es idén verhetetlen párosításnak betartson a többi versenyző, mivel a pálya vonalvezetésében nem sok egyenes található, így a motorerőn kívül a vezetési technikai, és a futómű beállítás játszotta a főszerepet az elmúlt hétvégén. Viszont az idei összes futamot(8) megnyerő Hodgson arra hajtott, hogy megdöntse Colin Edwards 9 egymás után elért győzelmi rekordját, és begyűjtse mind a 2 futamért járó győzelmi serleget.

 
   
   

Edzések
A pénteki edzésen aztán alaposan ráijesztettek Neil Hodgson-ra. A 38 éves Pierfrancesco Chili, a privát Ducati 998RS-én egy első helyet érő köridőt repesztett, az első sorba rajta kívül csak a két HM Plant Ducatis, Toseland és Walker, valamint a másik privát Ducatis, Laconi tudott felállni. Hodgson mindössze egy hetedik hely elérésére volt képes az első napon a motor rossz beállítása miatt. A szombati időmérőn aztán újra jött az időjárási tréfa, és mindenki az előző nap elért helyéről várhatta a Superpole-t. A rendezők vizes Superpole-t hirdettek, amely alapján a pilóták újabb 12 kört teljesíthettek, és a legjobb idejük szerint alakult a rajtsorrend. A pálya ekkorra már teljesen felszáradt. Chili az utolsó percekben vette át a vezetést az addig élen álló Hodgson előtt, ezután a brit felpattant motorjára, és kirohant egy újabb gyors körre. A nagy sietségben kiszaladt a fűre egy elhibázott váltás miatt az első körében, azonban összeszedte magát, és az edzés leintésének utolsó percében megszerezte az első rajtkockát a vasárnapi versenyre. Az első sorban mögöttük a két HM Pland Ducati várhatta a másnapi rajtot.

 
   
   

Első verseny A három nap alatt 68.000 szurkoló látogatott ki a német pályára. A szép számú közönség előtt az angol Walker rajtolt el a legjobban, őt Chili, Xaus, és Laconi követte. Az első kanyarnál Lavilla a sóderen keresztül próbált menekülni, de sajnos leesett motorjáról, és James Toseland is az aszfaltcsíkon kívülre kényszerült, de szerencsésen visszakormányozta gépét a pályára. Chili már a második körben az élre állt, kihasználva új fejlesztésű Dunlop gumijának remek tapadását. Neil Hodgson nem hagyta meglógni az olasz pilótát, mert hamarosan ő is elment Walkernek, és utána eredt. Hodgson a 9. körben érte utol Chilit, és egyből meg leelőzte őt, bár igaz Chili nem nagyon harcolt az első helyért. A verseny elején hibázó Toseland eközben a 22. helyről az 5-re jött fel óriási lendülettel. A 3-4. helyekért Walker és Laconi küzdöttek egymással. A versenybe James Haydon Foggy FP1-esével bemutatott tripla szaltó vitt egy kis színt. Toseland nagyon gyors köröket ment, és a 20. körben maga mögött hagyta Walkert és Laconit is, megszerezve ezzel a harmadik helyet a futam végén. Hodgson és Chili a futam befejezéséig együtt vonatoztak, de az olasz hiába lihegett végig az angol nyakában, hiába próbálta az utolsó kanyarban már a fűvön megelőzni, nem tudta megfogni Hodgson gyári 999-es Ducatiját, aki így idei 9., egymást követő futamgyőzelmét aratta.

 
   
   

Superbike VB 5. futam, első versenyének végeredménye:
1, Neil Hodgson Ducati 999F03 41p 29.894mp
2, Pierfrancesco Chili Ducat 998RS 41p 30.450mp
3, James Toseland Ducati 998F02 41p 42.859mp
4, Régis Laconi Ducati 998RS 41p 46.524mp
5, Chris Walker Ducati 998F02 41p 46.648mp
6, Steve Martin Ducati 998RS 42p 08.036mp
7, Marco Borciani Ducati 998RS 42p 13.390mp
8, Vittorio Ianuzzo Suzuki GSX 1000R 42p 15.346mp
9, Lucio Pedercini Ducati 998RS 42p 20.048mp
10, Giovanni Bussei Yamaha YZF R1 42p 21.112mp

Második verseny A 28 körös második futam rajtjától most végre jól jött el James Toseland, és egyből az élre állt. Mögötte Hodgson, csapattársa Walker, és Xaus haladt. Toseland és Hodgson már a 2. körben összeakaszkodtak, szó szerint, aminek következtében Hodgson lepattant Toseland oldaláról, és ideiglenesen visszaesett a harmadik helyre. Később Toseland és nyomában honfitársa, Hodgson elhúztak a mezőny többi részétől, és csak ketten harcoltak a futamgyőzelemért. A dobogó egyelten maradék helyéért a Walker, Xaus, Chili, Laconi négyes viaskodott. Toseland a verseny végéig hibátlanul kormányozta HM Plant Ducati 998-asát, és idén első alkalommal sikerült megverni a gyári Ducati 999-essel versenyző Neil Hodgson-t, méghozzá jókora előnnyel. Ez ebben az évben még senkinek sem sikerült, így mindenképpen nagyszerű eredmény a fiatal brit pilótától. A dobogó mögött lévő zászló rúdra csak a Union Jack került, mert Walker magabiztosan hozta be a HM Plant másik motorját a harmadik helyre.

Superbike VB 5. futam, második versenyének végeredménye:
1, James Toseland Ducati 998F02 41p 20.103mp
2, Neil Hodgson Ducati 999F03 41p 27.519mp
3, Chris Walker Ducati 998F02 41p 35.417mp
4, Régis Laconi Ducati 998RS 41p 39.380mp
5, Ruben Xaus Ducati 999F03 41p 44.331mp
6, Steve Martin Ducati 998RS 42p 03.751mp
7, Juan Borja Ducati 998RS 42p 06.971mp
8, Vittorio Ianuzzo Suzuki GSX 1000R 42p 07.910mp
9, Lucio Pedercini Ducati 998RS 42p 09.033mp
10, Marco Borciani Ducati 998RS 42p 22.617mp

Superbike VB pontversenyének állása 5 futam után:
1, Neil Hodgson GBR 245 pont
2, James Toseland GBR 132 pont
3, Ruben Xaus ESP 126 pont
4, Régis Laconi FRA 122 pont
5, Gregorio Lavilla ESP 111 pont
6, Chris Walker GBR 95 pont
7, Pierfrancesco Chili ITA 84 pont
8, Steve Martin AUS 78 pont
9, Marco Borciani ITA 64 pont
10, Lucio Pedercini ITA 57 pont

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.