Olasz győzelem a kicsiknél
Újabb futam, újabb bizakodás Talmácsi Gabival és motorjával
kapcsolatosan. Olasz csapata itt aztán igazán otthon érezhette
magát, és reménykedtünk benne, hogy Gábor Apriliaja legalább
annyira gyors lesz, mint német csapattársáé. Másrészt viszont
Olaszországban rengeteg helyi menő indul a 125-ösben, így ez a VB
állandó résztvevői számára kicsit megkavarta a sorrendet, de azért
bíztunk a magyarok eredményes szereplésében.
Az edzések
A pénteki edzésen örült forróság fogadta a pályára lépőket.
Ennek ellenére a veterán Ui és a fiatal Casey Stoner remek harcot
vívott az első startkockáért, amelyet végül a japán pilóta nyert
meg. Mögöttük Pablo Nieto és Lucio Cecchinello ment még első soros
köridőt. A magyarok közül Talma a 15., Tóth 30., és Lénárt az
utolsó, 38. helyről várhatta a szombati folytatást. Másnap Ui
képtelen volt javítani köridején, így a második sorba szorult
vissza. Stoner viszont élete első rajtkockáját gyűjtötte be
fantasztikus idejével, bér a körrekordot Pablo Nieto futotta a
szombati szabadedzésen, de ő az időmérőn csak a negyedik helyre
volt jó. A második helyre Perugini, a harmadikra Alex De Angelis
jött be. Talma egy helyet javítva a 14., Tóth Imi a 25., míg Lénárt
továbbra is a 38. helyről várhatta a vasárnapi startot.
A verseny
A starttól Stoner, Perugini, Nieto, és Cecchinello jött
el jól. Talma a 12-14. helyeken haladt az első körben, a kör végén
épp a 13. volt. Cecchinello hamar, már a verseny második körében az
élre állt, de nem tudott jelentősebb előnyt szerezni az őt üldöző
10-es bollyal szemben. Cecchinello egyszer engedte át a vezetést
Jenknernek, de mindössze fél kör erejéig a 7. körben. A veterán
Cecchinello a verseny alatt végig a kezében tartotta a 10-es élboly
irányítását, és az utolsó körökben már nem adott esélyt üldözőinek,
így életében először nyerte meg a hazainak számító Olasz Nagydíjat.
A nagyon tömör élboly persze igen látványos utolsó köröket
produkált. A dobogó két másik fokáért De Angelis, Nieto, Pedrosa,
Stoner, Jenkner és Dovizioso harcolt. Jenkner elrontotta az utolsó
egyenest, ezért a hetedik helyen, Stoner mögött haladt az utolsó
körben, és nagy igyekezetében kiütötte az ausztrál hátsó kerekét
egy besokallt kanyarban, így mindketten jókorát buktak. A két
nevető spanyol, Pedrosa és Nieto viszont jól hajráztak megszerezve
a dobogó még kiadó két helyét.
Sajnos Talma egy idő után elkezdett folyamatosan lassulni. Először csak a 16. helyre, a harmadik boly végére került, majd miután ezt a bolyt egy 4-5 fős, Kallio vezette társaság utolérte, már csak a 20. volt a verseny felénél. Közben két versenyzőt visszaelőzött Talma, így a 18. pozícióban motorozott a futam végéig. Talmának nem jelentett igazán szerencsét Jenkner és Stoner bukása az utolsó körben, mivel ezzel is csak a 16. helyen ért célba, amelyért még nem jár pont. Talma elmondta, hogy végig úgy érezte, hogy jól ment a gép, ám az utolsó 2 körben azonban már nem tudott a motorral kigyorsítani, így ez a teljesítmény nem volt elég a pontszerző hely eléréséhez. Valószínűleg az alacsony benzinszint miatt nem jutott elég üzemanyag a motorba, így a szerelők megpróbálnak egy nagyobb tankot rakni a gépre legközelebb. A beállításokkal már nincs probléma, tehát a következő verseny remélhetőleg sokkal jobban fog sikerülni. Tóth Imi a 27. helyen, míg Lénárt Peti az igencsak gyenge motorjával a 31. helyen futott be.
125 köbcentis futam végeredménye:
1. Lucio Cecchinello Aprilia
2. Daniel Pedrosa Honda
3. Pablo Nieto Aprilia
4. Andrea Dovizioso Honda
5. Alex De Angelis Aprilia
6. Youichi Ui Aprilia
7. Stefano Perugini Aprilia
8. Gino Borsoi Aprilia
9. Hector Barbera Aprilia
10. Gioele Pellino Aprilia
Gyorsasági Motoros VB 125 köbcentis kategória pontversenyének állása
5 futam után:
1. Daniel Pedrosa SPA 91 pont
2. Lucio Cecchinello ITA 91 pont
3. Andrea Dovizioso ITA 67 pont
4. Steve Jenkner GER 60 pont
5. Stefano Perugini ITA 54 pont
6. Youichi Ui JPN 51 pont
7. Pablo Nieto SPA 47 pont
8. Alex De Angelis RSM 37 pont.
9. Mirko Giansanti ITA 36 pont
10. Casey Stoner AUS 29 pont