Talmácsi idei legjobbja

2003.06.16. 12:10

 
   
   

A GP sorozat visszakanyarodott Olaszhonból Spanyolországba, mivel a cseles és motorörült spanyolok, kihasználva jó kapcsolataikat a sorozat szervezőinél, két GP futamot rendezhetnek évek óta. Az egyiket Spanyol, a másikat a nagy nemzeti öntudattal bíró Katalán terület révén Katalán GP-nek nevezik. A kicsik közt Dani Pedrosa, és Pablo Nieto mint helyi versenyzők, valamint a pontversenyben holtversenyben élen álló Cecchinello számított esélyesnek a győzelemre. Talmácsi jó szereplésében a rengeteg spanyol helyi menő miatt csak reménykedni tudtunk.

 
   
   

Az edzések
A pénteki időmérőn Cecchinello villogott, tőle csak 14 ezreddel lemaradva a második helyen De Angelis, 50 ezreddel pedig a nagy rivális Pedrosa állt. Az első sor utolsó kockájába a másik spanyol menő, Nieto hozta be motorját. Talmácsi az első napon csak a 20., Tóth Imi a 23. volt, sajnos Lénárt Péter ezen a napon a 107%-os időhatáron kívül motorozott. A szombati időmérőre nagyon felforrósodott a levegő, ami eléggé visszavett a motorok teljesítményéből, így jó páran nem tudtak javítani pénteki eredményükön. Ezek között volt Pedrosa és De Angelis, akik ezért visszacsúsztak a második sorba, míg az első rajtkockát Pablo Nieto szerezte meg. Az első sorból Dovizioso, Cecchinello és Hector Barbera rajtolhatott még a vasárnapi futamon. Talma miután motorjának blokkját helyre pofozták a szerelők, jókorát javítva a 12. edzésidőt produkálta, ami a reggeli szabadedzés 6. legjobbjához képest elmaradt ugyan, de reménykedésre adott jogot egy jó szerepléssel kapcsolatosan. Tóth Imi ezen a napon már csak a 30. helyen állt, míg Lénártnak annyit sikerült javítania, hogy 107%-os határon belülre kerülve az utolsó helyről várhatta a vasárnapi startot.

 
   
   

A verseny
Barbera, Dovizioso és Cecchinello rajtoltak el a legjobban a 22 körös versenyben. Talmácsinak mint általában, most is jól jött össze a start, a 10. hely körül motorozott, majd az első kör végén a 11. helyen állapodott meg. Tóth Imi 31., Lénárt a 35. volt ekkor. A futam első harmadában Cecchinello és Dovizioso váltogatta egymást az élen, velük együtt egy 8 motorból álló élboly szakadt el a mezőnytől. Az őket követő négyes boly harmadik helyén, azaz a 11. pozícióban motorozott Talma. Itt kell megjegyezni, hogy Talma motorjának blokkja a reggeli bemelegítő edzésen felmondta a szolgálatot, és csapattársa Jenkner tartalék blokkjával állt ki a versenyre. Ez többé-kevésbé rendben volt, bár az 5-6. kör után gond akadt a teljesítményével, így a hosszú egyenesekben Talma igen sokat vesztett a többiekhez képest.

A fiatal, mindössze 16 éves svájci Luthi tört előre Talmáék mögül, és olyan gyors volt, hogy utolérte az élbolyt pár körön belül. A 10. körben Stoner esett ki, így Talma újfent visszakapta 11. helyét. Egy körrel később Ui bukott, így Talma már a 10. helyen haladt, de Gino Borsoi erősen jött fel rá. A fiatal Luthi a 13. körre már a harmadik helyen motorozott, ami szenzációs eredménynek mondható. Cecchinello motorja egyre inkább elgyengült, ezért kiállt a boxba. Ekkor Talma már a 9. helyet birtokolta, de csak ideiglenesen, mert Borsoi megelőzte őt. A következő körben Luthi először vezetett VB mezőnyt életében. A 16. körben Dovizioso ütötte ki egy féktávon Barbera motorját a sajátjával, mindketten jókorát repültek, és szó szerint kiszálltak a versenyből. Talma ennek köszönhetően a 8. helyen hajtott!

 
   
   

Az utolsó szakaszban Nieto, De Angelis és Pedrosa vezette a versenyt, de ott volt még Jenkner és Luthi a dobogóra pályázok közt. Három körrel a vége előtt Pedrosa vette át a vezetést De Angelistől, akit hibája miatt Nieto is megelőzött. Luthi az utolsó előtti körben a második helyre jött fel, Nieto viszont bukott a harmadik helyről. Luthi az utolsó körben, a célegyenes végén az élre fékezte magát, azonban Pedrosa a hátsó egyenesben a helyi nézők őrjöngése által kisérve kifékezte a svájcit, és megnyerte a versenyt. Harmadiknak De Angelis jött be. Sajnos az utolsó körökben Lorenzo és Kallio is megelőzték Talmáékat, és ugyan Nieto kiesésével, és Borsoi megelőzésével akár hatodik is lehetett volna a magyar fiú, végül is a kilencedik helyen végzett, ami idei legjobbja. A kiesések miatt a végére Tóth Imi a 20., Lénárt pedig a 26. helyre jött fel.

125 köbcentis futam végeredménye:
1. Daniel Pedrosa Honda
2. Thomas Luthi Honda
3. Alex De Angelis Aprilia
4. Steve Jenkner Aprilia
5. Stefano Perugini Aprilia
6. Jorge Lorenzo Derbi
7. Mika Kallio Honda
8. Gino Borsoi Aprilia
9. Talmácsi Gábor Aprilia
10. Roberto Locatelli KTM

Gyorsasági Motoros VB 125 köbcentis kategória pontversenyének állása 6 futam után:
1. Daniel Pedrosa SPA 116 pont
2. Lucio Cecchinello ITA 91 pont
3. Steve Jenkner GER 73 pont
4. Andrea Dovizioso ITA 67 pont
5. Stefano Perugini ITA 65 pont
6. Alex De Angelis RSM 53 pont.
7. Youichi Ui JPN 51 pont
8. Pablo Nieto SPA 47 pont
9. Mirko Giansanti ITA 40 pont
10. Thomas Luthi SWI 39 pont
. . 19. Talmácsi Gábor HUN 9 pont

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.