Két kis ökröcske
Nagy siker volt a Tuono 1000-es a naked stílusú gépek piacán.
Mivel a noale-i gyárnak jók a marketing szakemberei, ezért az
Aprilia nem várt sokáig, és bemutatta a fiataloknak szánt Tuono 50
és 125 típusokat, amelyek kinézetre a nagy Tuono-ra hajaznak,
azonban jóval kisebb motorok hajtják. A modellekkel az Aprilia a
fiatal vásárlóréteget célozza meg, akik már a robogóikkal elegendő
gyakorlatot szereztek, és most egy nagyobb, lábváltós gépre
vágynak. A Tuono 50 és 125 természetes kiszélesítése a Tuono
modellpalettának, megtartotta a nagytesó agresszív kinézetét,
kivételes kezelhetőségét, és komfortos üléspozícióját.
Vitathatatlanul a két legegyedibb modell a belépő szintű
motorkerékpárok világában. Alumínium váz, tárcsafékek elől-hátul,
komplett műszerfal fordulatszámmérővel, praktikus, zárható
csomagtartó a farokidomban, és agresszív fejidom, mindez közös
jellemzője a két új Tuono-nak.
Az 50 köbcentis változat egy 35 mm belsőcső átmérőjű hagyományos
teleszkópvillát kapott, amely 110 mm rugóúttal bír. A hátsó
lengővillát gáz töltésű rugóstagot kapott, 120 mm-es rugóúttal. A
futómű beállítása a biztonságot és a stabilitást szolgálja. Az első
280 mm-es, és a hátsó 220 mm-es tárcsafékek bármilyen helyzetben
megállítják a pehelysúlyú gépet. A blokk erejéről nem nyilatkozik a
gyár, de valahol 5 és 7 lóerő közt lehet. A 6 sebességes váltón át,
láncon keresztül kapja meg a meghajtást a 110/70 ZR 17 col méretű
hátsó kerék. Elől csak egy 90/80 ZR 17 méretű gumit találunk, de
ilyen kis géphez nincs szükség nagyobbra. A legkisebb Tuono nálunk
770ezer forintba kerül.
A 125-ös gépezet már egész komoly erőforrással rendelkezik. Az RS125-ből kölcsönvett blokkban itt 29.25 lóerőt találunk, amellyel már tisztességesen lehet haladni. Az Aprilia World Meeting-en bemutatott gépekkel az újságírók fergeteges száguldozást rendeztek, hiszen régen nem ülhettek ilyen kicsi, de jól kezelhető sportos motoron. Az alumínium hídvázban 40 mm belsőcső átmérőjű felfordított teleszkópokat találunk, amelyhez alumíniumból készült lengővilla kapcsolódik. A rugózásért hátul egy központi rugóstag felelős, amely 120 mm rugóúttal rendelkezik. A 125-ös első féktárcsája tekintélyes, 320 mm átmérőjű, úszóágyazású kivitel, és ezt 4 párhuzamos fékdugattyú szorítja a megfelelő fékhatás eléréséhez. A hátsó féktárcsa 200 mm átmérőjű, két kisebb fékdugattyúval. A 16 colos könnyűfém kerekek szintén a jó kezelhetőség egyik biztosítékát jelentik, míg a dupla optikás első lámpák a jó látásviszonyok elengedhetetlen kellékei. Előre 110/70 ZR 17, hátulra 150/60 ZR 17 gumik kerültek, amely a lehető legjobb méretezés a sportos kanyarodáshoz ilyen könnyű motornál. Mindkét motor feketében és pirosban kapható, a 125-ös Tuono ára 1250000 forint.