Talmácsi kibérelte a 9. helyet
Talmácsi Gábor Barcelonában és Assenben elért két 9. helye után
hasonlóan jó, vagy esetleg még jobb eredményben bizakodtak a magyar
szurkolók. Az asseni vízi verseny győztese, Steve Jenkner száraz
pályán is szeretett volna bizonyítani, de az idei tapasztalatok azt
mutatták, hogy a doningtoni pálya a Honda pilótáknak kedvezhet.
Az edzések
Az elméletet igazolta a gyakorlat, ugyanis a pénteki első
időmérőn Andrea Dovizioso, és Dani Pedrosa voltak a leggyorsabbak
Hondáikon. Igaz mögöttük 7 Apriliás ácsorgott, Perugini és Barbera
vezetésével. Talmácsi Gábor ezen a napon a 13. leggyorsabb tudott
lenni, míg Tóth Imi a 19. Lénárt Péter a 35. rajthelyet foglalhatta
el. A második nap még tovább igazolódott a Honda motorok előny
elmélet, ugyanis az első 5-ben 4 Hondát találhattunk, igaz az edzés
első az Apriliás Stefano Perugini lett, de mint tudjuk, a kivétel
erősíti a szabályt. Pedrosa, Dovizioso, Corsi és Kallio volt a
további sorrend. Talma két hellyel(15.) hátrébb szorult, Tóth Imi a
25., Lénárt Péter a 33. helyet szerezte meg.
A verseny
A rajt Doviziosonak és Pedrosanak sikerült a legjobban,
utánuk Barbera és Jenkner jött. Jenkner azonban már az első körben
eldobta a motorját, magával rántva Corsi-t. Talmácsi nem rajtolt
túl jól, de az első kör végén a 14. helyen motorozott. A második
körben újabb tömegbukást láthattunk, résztvevői: Sabbatani,
Lorenzo, Luthi és Weston. Közülük csak Luthi tudott visszaállni a
versenybe. Az élbolyt Barbera vezette, majd Perugini, Dovizioso,
Cecchinello, és Pedrosa következett. A 6. körben Ui és Borsoi
szállt ki a pályáról, ezzel Talma már a 12. helyen ment, egy hetes
második csoport legvégén. Perugini és Cecchinello is ment az élen
Barberan kívül, de Cecchinello a 14. körben kicsúszott, és pont
Talma mögé állt vissza, tőle mintegy 5 mp-re lemaradva. Talma ekkor
a 11. helyen motorozott.
A 15. körben Talma utolérte azt a bolyt, amitől korábban pár
másodpercre leszakadt, és egy körrel később megelőzte Pellino-t. Az
élen továbbra is Barbera és Perugini harcolt, a harmadik helyért
pedig Pedrosa és Dovizioso küzdöttek. Az utolsó kör, utolsó előtti
kanyarjához Barbera és Dovizioso érkeztek először, majd Pedrosa,
aki megpróbálta szokásos agresszív támadásával megfogni
Dovizioso-t. Azonban elmérte a sebességét, majdnem bukott, és
amikor a túl széles ívről megpróbált visszakeveredni a belső íven
szabályosan érkező Perugini kiütötte alóla a motorját, így kiesett
a versenyből a vége előtt kb. 500 méterrel. A versenyt a spanyol
Hector Barbera nyerte, életében ez volt az első GP győzelme,
mögötte Dovizioso, és az incidens résztvevője, Perugini jött be.
Talma megint 9. lett Pedrosa kiesése után, szinte kibérelte ezt a
helyet 3 verseny óta, és nem mellékesen Cecchinello-t kellett 2-3
körön át feltartoztatnia a végén. Tóth Imi és Lénárt Pétert életük
legjobbjaként a 17., illetve a 20. helyen ért célba.
125 köbcentis futam végeredménye:
1. Hector Barbera Aprilia
2. Andrea Dovizioso Honda
3. Stefano Perugini Aprilia
4. Alex De Angelis Aprilia
5. Casey Stoner Aprilia
6. Pablo Nieto Aprilia
7. Mika Kallio Honda
8. Arnaud Vincent KTM
9. Talmácsi Gábor Aprilia
10. Lucio Cecchinello Aprilia
Gyorsasági Motoros VB 125 köbcentis kategória pontversenyének állása
8 futam után:
1. Daniel Pedrosa SPA 124 pont
2. Steve Jenkner GER 98 pont
3. Lucio Cecchinello ITA 97 pont
4. Andrea Dovizioso ITA 93 pont
5. Stefano Perugini ITA 92 pont
6. Pablo Nieto SPA 77 pont
7. Alex De Angelis RSM 76 pont.
8. Hector Barbera SPA 65 pont
9. Youichi Ui JPN 64 pont
10. Thomas Luthi SWI 48 pont
.
.
15. Talmácsi Gábor HUN 23 pont