Új BMW cirkáló
A BMW az R 1200C egy új változatát mutatta be azoknak, akik maguk
mögött szeretnék hagyni a mindennapi életet, és csak élvezni
szeretnék a motorozás szabadságát sok-sok ezer kilométeren át. Az R
1200C Montauk erőteljes, igazi izombringa, a cirkálók abba a
csoportjába tartozik, amelyek a kényelmes hosszú távú használat
mellett megmutatják, hogy mitől is olyan erősek. Az újdonság,
elődjéhez hasonlóan nemcsak az országutakon, hanem városban is
megállja a helyét.
Az 1170 köbcentis, kéthengeres boxermotor mindössze 61 lóerős, azonban óriási, 98 Nm-es nyomatékát már 3000-es percenkénti fordulatszámon leadja az 5 sebességes váltón át a hátsó kerékig. Természetesen a keverékképzést elektronikus befecskendező végzi, és ezt számítógép felügyeli. A gyújtásról dupla gyertyák gondoskodnak hengerenként. A motor elől hátul igen széles abroncsokon fut, ahogy ez egy cirkálótól megszokott. Előre 150/80 VR 16, hátulra 170/80 VR 15 gumik kerültek az 5 küllős, könnyűfém kerekekre.
Az első futómű a BMW motorokról jól ismert Telelever rendszerű, hátul a Paralever rendszer egy lengőkaros változata, a Monolever szolgál. Az első fék duplatárcsás, 4 dugattyús, de hátul is egy tárcsafék lassít, szintén 4 dugattyúval. Az egész fékrendszerre ABS elektronika figyel, és kontrollálja a kerekek blokkolását. A gép súlya nem csekély, de nem is mondható túl nehéznek, a maga 245 kilós szárazsúlyával. A 17.5 literes tankkal bőven 300 km feletti távot tehetünk meg egyetlen feltöltéssel a 4.6-5.8 literes átlagfogyasztás mellett. Az újdonság nemcsak egyedi kinézetével, dupla, egymás alatti lámpa megoldásával, hanem a megbízható BMW technikával igyekszik majd a leendő vásárlóit megnyerni.