Honda győzelem a negyedlitereseknél
Az Aprilia szinte egyeduralkodó a 250-es géposztályban, mióta Kato
megnyerte Hondával a világbajnokságot 2001-ben, és elhagyta ezt a
kategóriát. Azonban az utolsó pár futamon már látható volt annak a
munkának az első eredményei, amit a Honda mérnökök végeznek a
háttérben, mivel Rolfo és Porto egy ideig képesek már felvenni a
versenyt az Apriliakkal. A sachsenringi pálya adottságai miatt a
valamivel erősebb olasz motorok nem tudták kihasználni
erőfölényüket, így egy igen érdekes versenyre számíthattunk a
250-esek Német Nagydíján.
Az edzések
Az első időmérőn Randy De Puniet ment a leggyorsabban,
mögötte az első sorba Rolfo, Battaini és Porto fért még be.
Szombatra azonban beértek a Honda várakozásai. Két gyári pilótájuk
foglalhatta el az első két rajtkockát Sebastian Porto és Roberto
Rolfo sorrendben. Az első sorba Battaini és Nieto tudta magát
kvalifikálni az Apriliasok közül. A világbajnokságot vezető Manuel
Poggiali hatodik helye meglehetősen szerény eredménynek tűnt a
gyári csapat számára.
A verseny
Rolfo, Porto, Nieto és De Puniet sorrendben jöttek el a
pilóták a rajttól. Az első kanyarban mindjárt öt versenyző esett
el, mivel Christian Gemmel kitorpedózta belső íven elcsúszó
motorjával a többiek alól a gépeiket. A verseny első harmadában egy
hatos élboly vezette a mezőnyt, amelyet az első négy legjobban
rajtolón kívül még Battaini és Guintoli alkotott. Nieto egy időre
kivált ebből a hatosból, mikor hibázott, és kiszaladt a pályáról a
sóderágyba, de onnét még azzal a lendülettel vissza tudta hozni
motorját az aszfaltra. Ekkor az élen a Rolfo, De Puniet, Porto
hármas haladt. A 14. körben De Puniet az élre állt, míg Guintoli
utolérve a vezető hármast megelőzte Portot a harmadik
helyen.
A lassan felzárkózó Poggiali bukása után még visszaállt, de a jó
helyezés reménye számára végleg elszállt. Az élen Rolfo és De
Puniet előzgették egymást oda-vissza, miközben Nieto ismét
felzárkózott az élbolyra. Sőt a 21. körben a 3. helyre jött fel,
amikor Guintolit előzte le. Az edzés első Porto fokozatosan
leszakadt az élen menőktől. A 22. körben Guintoli kiesett a számára
szép eredményt jelentő 4. helyről. 5 körrel a vége előtt ment el De
Puniet mellett Roberto Rolfo, és a verseny végéig már nem engedte
ki kezéből a vezető helyet, így ő nyerte a Német Nagydíjat, ami
élete első futamgyőzelme volt karrierje 80 versenyéből. Nieto az
utolsó körben még feljött a második helyre, ami pályaelhagyása után
remek teljesítménynek mondható. De Puniet lett a harmadik, a VB
éllovas Poggiali a kicsúszása után még felért a 8. helyre.
250 köbcentis futam végeredménye:
1. Roberto Rolfo Honda
2. Fonsi Nieto Aprilia
3. Randy de Puniet Aprilia
4. Sebastian Porto Honda
5. Franco Battaini Aprilia
6. Anthony West Aprilia
7. Toni Elias Aprilia
8. Manuel Poggiali Aprilia
9. Alex Debon Honda
10. Alex Baldolini Aprilia
Gyorsasági Motoros VB 250 köbcentis kategória pontversenyének állása
9 futam után:
1. Manuel Poggiali RSM 129 pont
2. Fonsi Nieto SPA 126 pont
3. Roberto Rolfo ITA 122 pont
4. Toni Elias SPA 106 pont
5. Randy de Puniet FRA 105 pont
6. Anthony West AUS 104 pont
7. Franco Battaini ITA 98 pont
8. Sebastian Porto ARG 87 pont
9. Naoki Matsudo JPN 60 pont
10. Sylvian Guintoli FRA 58 pont