Brutális Agusta
Az MV Agusta már évekkel ezelőtt bemutatta, miként gondolja a
streetfighter naked bike koncepció egybegyúrását. A Brutale Serie
Oro kézzel készült darabjai után azonban elfogyott a cégnél a pénz,
és kénytelenek voltak tavaly év végén beszüntetni a gyártást.
Szerencsére csak ideiglenesen, mert idén februárban újraindultak a
gépsorok, és az olaszok most már odáig jutottak, hogy az MV Agusta
Brutale S, azaz a szériagyártású utcai változat is bekerült a
gyártási programba.
A nevét csöppet sem hazudtolja meg az S változat sem. A kialakítás
önmagáért beszél, az olasz formatervezők mindent beleadtak a
Brutale munkálatai során. Az újdonság kétféle színben lesz kapható,
az egyik az MV Agusta vörös, a másik a meglehetősen különös,
átlátszatlan (talán sajnálták egyszerűen mattnak elnevezni) fekete
nevet viseli. A Brutale a Serie Oro szinte összes technikai
paraméterét átvette, de az alkalmazott anyagok miatt, jóval
megfizethetőbb annál. Az S változat megkapta az F4S EVO3 jelzésű
blokkot, amely a 750 köbcentis erőforrás legfrissebb kiadása, 127
lóerős csúcsteljesítménnyel. Alumíniumból készül a hátsó
lengővilla, és az alsó kormányösszekötő.
Az első felfordított teleszkópok brutális méretűek, 49 mm-es belsőcső átmérővel szinte biztos, hogy a legvastagabb utcai telók, de még a versenysportban sem igen találni ilyen méretű csöveket. A 185 kilós szárazsúly, és a 250 km/h-ban elektronikus módon maximált végsebesség, és a két első hat dugattyús, 310 mm átmérőjű féknyergek lassító ereje elegendő szinte bármely közlekedési helyzet gyors megoldásához. Egyéb megkülönböztető jegyei a 2003-as S modellnek a sötét ezüstszínű egyedi 5 küllős kerekek, a Brutale logo a felső villahídon, valamint a speciális fekete bőrülés.