A Terminátor motorja

2003.08.13. 15:20

 
   
   

Egyre több mozifilmben kap jelentős szerepet egy-egy motorkerékpár. Jól emlékezünk még arra, hogy a Terminátor 2-ben mekkora siker volt a Harley Fat Boy motorja. Így aztán Andy Vajna producer szerint nem maradhatott ki egy érdekes kétkerekű jármű a nemsokára Magyarországon is bemutatásra kerülő filmből sem. Az egész 2002 tavaszán kezdődött, amikor az Indian egyik igazgatója Hollywoodban járt. Ekkor kezdődött a Terminator 3: Rise of the Machines jeleneteinek forgatása. Az igazgató szemfülesen kifigyelte, hogy a filmben nem a konkurens HD motorját fogják használni, hanem egy másik, szintén amerikai gyártású gépet.

 
   
   

Jeff Mann, aki a produkció kivitelezésért felelős tervező, egy király motort akart a filmbe, amelyet könnyedén átalakíthattak a jövőbeni Los Angeles-i Rendőrség szolgálati járművének. Az Indian igazgatója nagyon szerette volna, ha a cég terméke megjelenik a filmben, így a megegyezés könnyedén megtörtént. Először egy fekete 2002-es Indian Chief került a kaszkadőrökhöz, hogy megszokják a motort, mire szerepelniük kell vele. A film alkotói ezután 8 egyforma Indian motort rendeltek meg a Kaliforniai gyárból. A gyáriaknak azonban speciális felszereltséggel kellett ellátniuk a gépeket: kéttónusú fekete-fehér amerikai rendőrmotor fényezés, LAPD matricázás, nagy első szélvédő, magas kormány, keményfedeles hátsó táskák, rádiókészülék a hátsó sárvédőn, egyedi védőrács a dobozoknak és a rádiónak, kék illetve vörös rendőrvillogók előre és hátra.

 
   
   

Ezután Monte Perlin kaszkadőr vette kezelésbe a filmben a rendőrmotorként felszerelt gépeket, ő az, aki korábban már Keanu Reeves és Martin Sheen helyett alakította a profi motorost különféle mozikban. Legelőször meghökkent, hogy mekkora a gép, és hogy fog ő ezzel gyorsan kanyarodni, meg az oldalán csúszni, de miután kipróbálta ezeket a manővereket, megnyugodott, hogy a jól kiegyensúlyozott, óriási V-kettessel milyen könnyedén megy a móka. Ezután a Los Angeles-i motoros üldözős jelenetek igazán jól mentek.

 
   
   

Nyilvánvaló, hogy az Indian Motorcycles nem hagyhatott ki azt a marketingfogást, hogy készít egy utcai változatot a T3 film alapján. Hamarosan utcára kerül az Indian Chief T3 Limited Edition, amely Arnold Schwarzenegger visszatérésével jelentős reklámot kap. Mindössze 50 darab készül az egyedi, kézi festéssel ékesített modellből. Ezáltal nem lesz két egyforma a kibocsátott példányokból. Minden Chief T3 LE motoron egyedi T3 bőrülést, T3 formával gravírozott kuplung deklit és egy gyűjtő emléktáblát találunk. A modell ára 27.000 USD lesz, amely közel 6.4 millió forint, vám és ÁFA nélkül.

 
   
   

Akinek mindez nem lenne elég a T3 érzésből, az vásárolhat a motorjára T3 nyeregtáskát, T3 gyújtásdoboz fedelet, T3 rozsdamentes kipufogót és még ki tudja mennyi T3 logoval ellátott kisebb nagyobb csecsebecsét. A motort nem mellékesen egy 1638 köbcentis V2-es blokk hajtja. Az erőforrást egy 42 mm-es Mikuni karburátor eteti, amely a blokk bal oldalán kapott helyet, egyébként ez az Indian motorok egyedi jellegzetessége. Az erőátvitel egy ötsebességes váltón át szíjhatás segítségével történik. A Főnök úttartását elől 41 mm belsőcső átmérőjű teleszkópvillák, hátul pedig központi rugóstag biztosítja. A 60 küllős 16 colos első kerékre széles, 130/90-es gumikat raktak. Négydugattyús első és hátsó tárcsafékek teszik teljessé a tulajdonos droid eszköztárát az emberiség megmentéséért folytatott harcban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.