Frissítő kúrán esett át kis zöld méregzsák

2003.09.24. 16:27

A Supersport 600 VB-n folyó küzdelem azt hozta, hogy a motorgyáraknak a 600-as sportgépeiket két évente kénytelenek felfrissíteni, mivel a pályán csak korlátozott mértékben változtathatnak a csapatok az utcai gépeken. A négy évente teljesen megújuló 600-asoknál tavaly került bemutatásra a közutakra szánt ZX-6R és a versenypályára való ikertestvére, a ZX-6RR. Jó néhány technikai különbség mellett eléggé hasonló a két modell, ámbár a 6R-nek 636, míg a 6RR-nek csak 599 köbcentis blokk jutott a Supersport VB szabályainak megfelelően. A meglehetősen drága RR modellt nem is vették nagyon az utcára a népek, inkább csak versenypályára került belőlük. A gyár azonban már egy év után úgy látta jónak, hogy megváltoztat néhány dolgot a pályagépen, hogy megnövelje annak versenyképességét.

A motort és a vázat érintő változtatások a 2004-es modellévben a ZX-6RR verseny potenciáljának megőrzését szolgálták. Az új modell a ZX600M kódjelet kapta, a régi modellé ZX600K volt. A mérnökök a magasabb fordulatszám tartományban erősítettek a blokkon: más formájú égésteret, nagyobb szívószelepeket, és átdolgozott beömlőnyílásokat kapott az erőforrás. Egy finoman porlasztó injektor fejet kapott a főbefecskendező, mindemellett megmaradt a segédbefecskendező, amely a légszűrőháznál kapott helyet. Mindezek eredményeképpen nőtt a hengerek töltése, javult a teljesítmény.

A hengerek közötti szellőző járatokkal javult a főtengely szellőzése, amely csökkenti a levegő összenyomhatatlansága miatt fellépő pumpálási veszteséget. Az új szívó, illetve kipufogó vezérműtengelyek nagyobbakat emelnek a szelepeken, amely a magasabb fordulatszám tartományban jelent többlet lóerőket. Az új vezérműtengelyekhez új, ovális drótból készült szeleprugókat szereltek a hengerfejbe. A szelepvezetőket könnyűsúlyú alumíniumból készültekre cserélték a kisebb fajsúlyúk miatt. Megváltoztatták a dugattyúk felső részének alakját, hogy jól illeszkedjen az újratervezett égéstérhez és molibdén bevonatot kaptak a dugattyúk szoknyái a kisebb súrlódási ellenállás érdekében.

Teljesen áttervezték a légszűrőházat, amelyben egy kivehető csatorna van, és ennek kiszerelése csökkenti a levegő beszívásának ellenállását, így további teljesítmény többlet csalható ki a pályán a ZX-6RR-ből. Az olaj és vízpumpa meghajtás áttételeit szintén megváltoztatták a kisebb mechanikai erőveszteség miatt. A ZX-6RR új, szűk fokozású váltóművet kapott, amelynek áttételei már szériában a versenykitben megtalálható darabéra hasonlítanak.

Az első futóműben a belsőcsövek szuper kemény, szénszál-szerű bevonatot kaptak, ezzel jobban ellenállóbbá váltak a karcolások és sérülések ellen, valamint csökkent a súrlódásuk. A villák fő rugóját fentről a szerkezet aljára helyezték át, és áttervezték a belső olajzáró tömítést. Az új csillapítási beállítással javult a futómű visszajelzése az útfelület felől. A hátsó rugóstag alsó tartója elektrosztatikus bevonatot kapott, amely meggátolja a korrodálását. Külsőségekben a fekete színű váz és hátsó lengővilla, valamint a zöldszínű lánc különbözteti meg a 2004-es Kawasaki ZX-6RR-t a tavalyi modelltől. Természetesen a ZX-6RR csak Kawasaki zöldben kapható, a 2004-es modell áráról egyelőre nincs információ.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.