Talmácsi pontszerzéssel zárta az évet
Malájziában már világbajnokot ünnepelhetett a géposztály Daniel Pedrosa személyében. Sajnos a sors úgy hozta, hogy az ifjú pilóta nem versenyezhetett hazájában, ahová idén harmadszor tért vissza a Gyorsasági Motorkerékpáros Világbajnokság mezőnye. Pedrosa súlyos versenybalesetet szenvedett Ausztráliában, és mindkét bokája eltörött, aminek következtében 4 hónap pihenőre kényszerül. Talmácsi Gábor élete legjobb szezonját zárhatta a spanyol város pályáján, igaz ez még jobbra is sikerülhetett volna, ha a csapata ugyanazt a támogatást adja neki, mint német csapattársának. Tóth Imi viszont a verseny előtt váltott. A Hondáról Apriliara nyergelt át, valamint a szerelőcsapat nagy részét is menesztették a Team Hungary-től.
Az edzések
Mint arról már beszámoltunk, Talma az első időmérő edzésen a 2.
ideiglenes rajtkockát szerezte meg Simoncelli mögött, kihasználva a
hideg, szeles pálya adta előnyöket. A szombati edzésnapon már nem
kedvezett neki ennyire a szerencse és úgy tűnik a szerelők sem
tudták jól behangolni a motorját. Az edzés vége felé még a 13-14.
helyeken tartotta magát, majd rengetegen bejöttek elé az utolsó
percekben így csak a 21. rajthelyet szerezte meg. Az első
rajtkockát idén negyedik alkalommal Alex De Angelis kaparintotta
meg magának a felmelegedett időben. A hazai Nieto és Barbera közé
pedig Simoncelli ékelődött be a harmadik helyre, amely
bizonyította, hogy az újonnan kapott Aprilia gyári alkatrészek
mennyit jelentenek az idén meglehetősen gyenge formát mutató olasz
versenyző számára. Tóth Imi új gépével a 26. helyen kvalifikálta
magát.
A verseny
Barbera, Simoncelli, Dovizioso és Stoner rajtoltak a legjobban.
Stoner már fél körrel később feljött a 2. helyre, és a kör végén az
élre állt. Talma ismét szenzációsan rajtolt, a 10. helyre jött fel
az első kör végére, Tóth a 23. helyen ment ekkor. De Angelis a 2.
kör elején kicsúszott az 5. helyről. Talma egy helyet visszaesve
11. helyen haladt. Nem sokkal később Mika Kallio is kipottyant a
futamból. A verseny első harmadában Stoner, Barbera és Simoncelli
nagyon elhúztak az üldözőktől. Ballerini, az előző futam győztese
és Corsi akadtak össze, Corsit a mentő vitte el a páros bukás után.
Talmácsi az 5. körre már csak a 13. helyen motorozott.
Sajnos Tóth Imi stop-and-go büntetést kapott korai rajtja miatt, ezért ki kellett állnia a box utcába, és csak a mezőny végére tudott visszaállni. A futam középső szakaszában Stoner és Barbera váltogatták egymást az élen, csak Simoncelli tudta tartani velük a lépest. Egy őket követő csoportban 3-4 másodpercre lemaradva Dovizioso, Jenkner és Perugini hajtottak. 8 körrel a vége előtt ez az üldözőboly ledolgozta hátrányát az élen állokkal szemben és teljesen utolérte őket. Talma ekkor végre leküzdötte az őt feltartó Azumát és ismét feljött a 12. helyre.
A végjátékban Stoner vezette az élbolyt, viszont a német Jenkner
Simoncellit és Barberat megelőzve feljött egészen a 2. helyre.
Barbera 2 körrel a vége előtt visszavette a 2. helyet és mindent
egy lapra feltéve támadta Stonert az első helyért. Stoner azonban
tanári módon zárta az íveket, de Barbera az utolsó kanyarban
megpróbált lehetetlen módon előzni, azonban kisodródott és Jenkner
is elment mellette. Stoner élete első GP futamán diadalmaskodott
remek valenciai teljesítményével. Az utolsó kanyarban Dovizioso és
Perugini is összeakaszkodtak a 4. helyért, ennek következtében
mindketten kiszaladtak a sóderágyba. Innét Dovizioso a 8., Perugini
pedig csak a 13. helyre tudott visszajönni. Talma kihasználva ezt
az akciót végülis a 12. helyen ért célba, míg Tóth Imi a 22. helyen
jött be.
Talmácsi Gábor ezzel idén legeredményesebb szezonját zárta vb
karrierje során. Összesen 70 vb pontot gyűjtött, és ezzel az
összetettben a 14. helyen végzett. Talmácsi szereplésével
kapcsolatosan azonban jó pár kérdés merült fel. Több csapattól
kapott ajánlatot. Mehetne jövőre az idén nem túl jól szereplő
Malagutihoz első számú pilótának, maradhatna második számú
versenyzőként jelenlegi csapatánál, sőt 250 köbcentiben is
versenyezhetne egy olasz csapat színeiben. Talma menedzsmentje a
héten tárgyal a lehetőségekről és reméljük hamarosan beszámolhatunk
róla miként alakul legeredményesebb vb résztvevőnk pályafutása a
jövőben. Tóth Imi jövőre marad a 125-ös kategóriában a Team Hungary
színeiben, Aprilia márkájú gépen.
125 köbcentis futam végeredménye:
1. Casey Stoner Aprilia
2. Steve Jenkner Aprilia
3. Hector Barbera Aprilia
4. Marco Simoncelli Aprilia
5. Mirko Giansanti Aprilia
6. Alvaro Bautista Aprilia
7. Pablo Nieto Aprilia
8. Andrea Dovizioso Honda
9. Lucio Cecchinello Aprilia
10. Gino Borsoi Aprilia
Gyorsasági Motoros VB 125 köbcentis kategória 2003-as
pontversenyének végeredménye:
1. Daniel Pedrosa SPA 223 pont
2. Alex De Angelis RSM 166 pont.
3. Hector Barbera SPA 164 pont
4. Stefano Perugini ITA 162 pont
5. Andrea Dovizioso ITA 157 pont
6. Steve Jenkner GER 151 pont
7. Pablo Nieto SPA 148 pont
8. Casey Stoner AUS 125 pont
9. Lucio Cecchinello ITA 112 pont
10. Mirko Giansanti FIN 93 pont
.
.
14. Talmácsi Gábor HUN 70 pont