Az Embrio a jövő városi közlekedési eszköze?

2003.11.19. 10:26

A Bombardier új fejlesztéseiről mindig jó hallani. A Rotax gokartok, Ski-Doo és Lynx hójárgányok és ATV-k ha nem is tartoznak szigorúan a motorkerékpárok családjába, mégis nagy érdeklődésre tartanak számot a motorosok és a motorizációt kedvelők körében.

A Bombardier legújabb tanulmányszerkezete, az Embrió azonban mindenképpen nagy rokonságot mutat a kétkerekűekkel. A mutatványhoz - mely cirkuszi attrakciónak is beillik - az Emrio egy fő és két segédkereket használ. A motoros testhelyzete leginkább a mai motorkerékpárokhoz hasonlít. Használható lesz több személy szállítására is, mert az egyensúlyért felelős szenzorok és giroszkópok hálója azonnal érzékeli a súlypontváltozást.

Az Embrióhoz ezen kívül számos újdonságszáma menő technikai megoldást tartalmaz, melyeket az autóiparból vettek át. Ilyen pl. az infravörös éjjel látó készülék és az aktív rugózás. A jármű olyan könnyű anyagokból épül, mint az alumínium, a magnézium és a műanyag. Súlya mindössze 160 kg. Üzemanyaga hidrogén, ezért nincs szennyezőanyag kibocsátása, ideális városi használatra.

Függetlenül attól, hogy a Bombardier szerint a giroszkópok éppen elegendőek arra, hogy egyensúlyban tartsák az Embriót, rendelkezik két kisebb, kitámasztó kerékkel is a szerkezet, melyek úgy szolgálnak, mint a repülőgép kerekei landoláskor. Akkor ér földet, amikor az Embrio áll, vagy közvetlen elindulás után, amíg a járgány el ne éri a 12 mérföldes - 19 km/h - sebességet.

A Bombardier a fiatal vásárlóközönségnek építette ez a vicces szerkezetet. A tervezők szerint úgy 2025-ra már ilyesmi járgányok fognak közlekedni a nagyvárosokban.