Kapható az új CCM enduró

2003.12.26. 10:30

A brit CCM gyár régóta jelen van a piacon 644-es típusjelű endurójával. Talán kicsit túl régóta is, már ami a blokkját illeti. Az őskövületnek számító 644 köbcentis levegő-olaj hűtésű blokk felett jócskán eljárt az idő, most azonban a britek a blokk lecserélése mellett döntöttek és nem mellékesén átdolgozták az endurójukat. Az új modell a 404E nevet kapta, utalva az új 400 köbcentis, vízhűtéses, 4 szelepes, 1 hengeres blokkra, amely a Suzuki gyártól érkezik a britekhez. A régebbi 644-es modellek továbbra is a CCM gyártási programjában maradnak.

Az új motor fejlesztése több mint egy évig tartott és mostanság kerültek a boltokba az első bemutató példányok. A CCM visszatért a 404E-vel a gyökereihez. A motor egyaránt használható napi munkába járásra, de nagyszerű eszköz egy kis hétvégi öröm endurózáshoz is. Felszereltsége alapján a bemutatóteremből egyenesen az enduró verseny startjához állhatunk oda vele. A motor különlegessége a versenytársaihoz képest, hogy nem kimondottan versenymotor, tehát a hétköznapokon is prímán elboldogul vele a tulajdonosa, és karbantartási költségei alacsonyan tarthatók. A 404E blokkja a Suzuki által gyártott DRZ 400E enduróból származik, amely már bizonyított és meglehetősen jó a híre tartósság szempontjából.

A motor angliai ára 2 millió forint körül mozog, amely a DRZ 400E 1.4 milliós akciós árát jócskán meghaladja. Azonban a CCM olyan jó nevű alkatrészekkel szereli fel gépét, mint a teljesen beállítható első-hátsó WP futómű, a 260 mm-es első és a 220 mm-es hátsó Brembo fékek, a Magura kormány és markolat, a 39-es Keihin FCR karburátor és a 21 colos első és 18 colos hátsó kerekek Pirelli MT83 abroncsokkal. Ezek a minőségi felszerelések bizony nem olcsók, ellenben többet nyújtanak a versenytársak által használt alkatrészeknél. A motor 8 literes üzemanyagtankot és rozsdamentes acél kipufogó rendszert kapott. A 404E a gyár tervei szerint részt vesz majd különféle enduró versenyeken egész Európában. Egyelőre csak ezüst színben lesz kapható, oldalán a brit zászlót imitáló matricázással.

A kormány előtt Acumen elektronikus sebesség, fordulatszámmérő és napi kilométer számláló műszert találunk. A méretek igen impozánsak. A 975 mm ülésmagasság miatt valószínűleg csak jócskán megtermett endurósok választják maguknak a gépet, ennek fejében viszont 383 mm szabad hasmagassággal, 295 mm első illetve 280 mm hátsó rugóúttal gazdálkodhatnak. A tengelytáv 1500 mm. A gép szárazsúlya 119 kg, amely pont a verseny és az utcai endurók közti állapotnak felel meg. A motor magyarországi forgalmazása szintén megoldott.