Itt a CCM új supermotója

2003.12.30. 13:29

A nemrég már boltokba került CCM 404E két testvérmodellt is kapott a 404DS (Dual Sport) Trail és a 404DS Supermoto személyében. A 404-es modellel a gyár a régebbi 644-es sorozatot igyekszik leváltani, de az még egy ideig a gyártási programban marad. Mint azt az elődnél megszokhattuk, az enduró modellnek létezett egy supermoto változata is a britek kínálatában. A 404-es modellcsalád egy újabb fővel bővült, ugyanis a verseny endurózás felé kacsingató E modell és a supermoto mellé egy utcai endurónak szánt gép is megjelent a programban.

Mind a DS Trail, mind a Supermoto a DRZ 400 blokkját örökölte az E modellhez hasonlóan, azonban a CCM nem árulta el, lesz-e a három gép között teljesítménybeli különbség. A futómű elemek szintén megegyeznek a keményebb enduró modellével, de a DS Trail és a Supermoto esetében más-más hangolást kaptak. A Trail hasonló méretű kerekeket kapott, mint az E modell, de az MT21-es Pirelli abroncsok kerültek a felnikre. A Supermoto természetesen 17 colos felniket kapott előre-hátra a sportos MT60-as gumikkal egyetemben. A DS Trail megvásárolható supermoto kerék szettel együtt, így mindjárt két motort vihetünk haza egy kis többletköltséggel.

Az E és a DS Trail modell fékei megegyeznek, a Supermoto viszont hatalmas 320 mm-es féktárcsákat és 4 dugattyús Brembo nyergeket kapott előre. Az üzemanyagtank méretében is változás tapasztalható, az Enduro 8 literes tankja 11 literesre növekedett a DS Trail és a Supermotonál modellnél egyaránt. Valamivel alacsonyabb az inkább utcára szánt gépek ülésmagassága, amely 950 mm a 975 mm helyett. Ezzel együtt a szabad hasmagasságuk 383-ról 352 mm-re csökkent. A rugóút elől 275, hátul 256 mm. A DS Trail-nek hasonló a villaszöge és az utánfutása az hardenduróéhoz, azonban a Supermoto kicsit laposabb villaszöget és jóval rövidebb utánfutást kapott. A tengelytávok lényegében megegyeznek mind a három típusnál. A DS Trail-t és a Supermotot felszerelték egy kis csomagtartóval is. Az inkább utcára való gépek szárazsúlya 5 kilóval nehezebb, azaz 124 kg. Egyelőre mindkét modell csak kapható, oldalukon a brit lobogóval. A DS Trail egy árban van az E modellel (kb. 2 millió forint), míg a Supermoto 100ezer forinttal kerül többe testvéreinél.