Itt a Piaggio új nagytestű sportrobogója

2004.01.02. 09:41

A Piaggio decemberben mutatta be X8 névre keresztelt nagytestű robogóját, amely az X9-es maxi robogó kisöccsének mondható, azonban motorjai a Leader sorozatból származnak. Kétféle blokkal lesz kapható az automata jószág, egy 125 és egy 200 köbcentis modern négyütemű erőforrás választható a Piaggio kínálatából. Ezzel a Piaggio egy ideális, jól manőverezhető, bejáró és városi közlekedésre megfelelő robogó párost dobott piacra, az X9-es komfortosságával ellátva.

Az X8-as forma világában az X9-esre építkezik, de annál jóval sportosabb. A közepes méretű robogók Gran Turismojának aposztrofálja az olasz gyártó. A lágy vonalak és lekerekített élek elegáns kinézetet kölcsönöznek az X8-asnak. Elegendő hely áll rendelkezésre a pilóta és utasa számára, kitűnő a szélvédelem és a nagyrobogókra jellemző a tárolókapacitás. A multi-fókuszos reflektor felel a sötétedés utáni megfelelő látási viszonyokért. Az ülés alatti 56 literes óriási tároló rekeszhez a robogóknál megszokott módón - az ülés felnyitásával -, illetve egy hátsólámpa feletti csomagtartófedél kinyitásával juthatunk hozzá. A rekeszben akár 80 cm hosszú tárgy is elfér, vagy két teljes méretű sisak. Az első lábvédőn szintén találhatunk kisebb rekeszeket, valamint egy 12 Voltos csatlakozót is.

A Piaggio X8-as mindkét erőforrása a Piaggio legfrissebb motorgenerációjába tartozik. A blokkok négyüteműek, 4 szelepesek, vízhűtésesek és teljesítik az Euro2-es normákat egy katalizátoros kipufogórendszerrel megtámogatva. A 125-ös erőforrás 15 lóerő leadására képes 10.000-es percenkénti fordulaton és ez 105 km/h végsebességre elegendő, a nagyobbik 200 köbcentis blokk 21 lóerőt teljesít 8.500-as fordulaton és ezzel 120 km/h a csúcssebessége.

Az X8-as váza teljesen új fejlesztés, számítógépes szimulációk után nyerte el végső formáját. A dupla bölcsőváz acélcsövekből készült és elől hidraulikus teleszkópvillákkal alkot egységet. Hátul a hajtóműegység egyben teherviselő elem, plusz a lengőkar szerepet is betölti és két darab, előfeszítésében állítható rugóstag oldja meg a csillapítás feladatát. Az első kerék 14 colos, erre 120/70-es abroncs került és egy 260 mm átmérőjű féktárcsa, amelyet két dugattyús féknyereg lassít. Hátul egy 12 colos kerék szolgál, 130/70 széles gumival és egy 240 mm-es féktárcsával, amelyet egymással szembenálló dugattyúk fékeznek.

A 12 literes tank nagyjából mindkét modellnek 300 km-es hatótávot engedélyez a 4 liter körüli fogyasztással számolva. A 157 kg-os szárazsúly nem csekély tömeg városi manőverezésnél, de ehhez egy jól párnázott, beépített háttámasszal ellátott, 790 mm-es ülésmagasságú nyereg párosul. A gépet középállvánnyal és oldal szenderrel egyaránt ellátták. A műszerfalról minden adatot leolvashatunk, amely csak megfordul fejünkben. Az X8 elektronikus indításgátlót is kapott, ahogy az már megszokott a kategóriában. Az X8 tavasztól lesz elérhető a kereskedésekben Excalibur szürke, Meggy vörös, Kasmír metál és Fényes fekete pasztell színekben. Rengeteg kiegészítő rendelhető majd hozzá: magasított szélvédő kézvédővel, trükkös hátsó csomagtartó 48 literes dobozzal, amely nem gátolja a széria csomagtér fedél nyitását, és távirányítású lopásgátló berendezés.