Kistestvért kapott a Piaggio X9

2004.01.06. 09:36

Az ősszel mutatkozott be az X9 modell 500-as motorral és ABS-szel felszerelt legfrissebb változata. Most azonban megérkezett a modellcsalád legfrissebb tagja, a 250 köbcentis verzió. A nagytestű robogó a vadonatúj Quasar 250 köbcentis blokkot kapta meg. Így az X9-es családnak most már három tagja van, 125, 250 és 500 köbcentis motorral szerelt változatok, valamint az 500-as géphez ABS is rendelhető jövőre. A sorozat sikere nem véletlen, eddig már több mint 100.000 X9-est értékesített a Piaggio.

A vadonatúj erőforrás az 500-as Master blokk és a 125/200-as Leader erőforrások előnyeit ötvözi. A technikailag fejlett egy hengeres blokkban vízhűtést és 4 szelepet találunk, melyet digitális gyújtás vezérel változó jelleggörbe alapján. Teljesítménye 22 lóerő 8.250-es percenkénti fordulaton, nyomatéka 20.2 Nm 6500-as fordulatszámnál. Ezzel a motorral az X9-es 125 km/h végsebességre képes. A kétutas katalizátort magába foglaló kipufogó rendszerrel a motor teljesíti az Euro2-es normákat. Fogyasztása 5 liter alatt marad városban is.

A 250-es erőforrást nem egyszerűen a 200-as Leader blokk felfúrásával hozták létre. A különféle módosítások során megváltoztatták az önindító rendszert (a szabadonfutó és az olajpumpa), az automataváltót (újszerű szíj, extra méretű alkatrészek és megerősített váltó hűtés, hátsó kuplung), a hengerfejet (a szelepfészkek és a szelepek tartósabb anyagból készülnek) és az egész blokk kenési rendszerét is átalakították.

Az X9 elegendő helyet biztosít mind a vezető, mind az utasa számára akár hosszabb távokra is. Formája megegyezik a család nagyobb tagjával, végső kialakításában a szélcsatorna segédkezett. 45 literes ülés alatti tárolókapacitása fokozza az utazás komfortját. Az X9 250 váza a jól ismert, merev acélcsövekből álló kettős bölcsőváz. A kormány különállóan mozog a szélvédőtől, szerencsére. A műszerfalon egér moziszerű, analóg órákkal kiegészített műszer együttes foglal helyet, ahonnét rengeteg információt olvashatunk le a motor működésével kapcsolatosan. A hátralátást nagyméretű tükrök segítik. A futómű elől hidraulikus teleszkópvillákból, hátul állítható előfeszítésű, dupla rugóstagokból áll össze. A hajtásról a robogóknál megszokott automatikus nyomatékváltó gondoskodik.

Az integrál fékrendszerben elől két darab, 240 mm-es tárcsa két dugattyús féknyergekkel felel a biztonságos megállásért, hátul egy ugyancsak 240 mm-es tárcsaféket lassít egy szembeálló dugattyú pár. Előre és hátulra egyaránt 14 colos alukerekek kerültek, elől 120/70-es hátul 140/60-as abroncsokkal. A 790 mm-es ülésmagasság bármely méretű vezetőnek megfelelő, a 168 kg-os száraztömeg már egy kicsit nehézkessé teszi a gépet szűk helyeken, főleg az 1500 mm-es tengelytávot figyelembe véve. A 14.5 literes tank viszont közel 300 km-es hatótávot engedélyez, figyelembe véve az átlagos fogyasztási adatokat. A gyári, kihúzható motortakaró jó szolgál esőben való parkoláskor.

A közepes motorral szerelt X9-es négy színben lesz kapható: metálból a Birodalmi kék, a Füst szürke és az Excalibur szürke, a pasztellből a Fényes fekete árnyalat választható. A robogóhoz az X9-es Evo család összes extrája megrendelhető, így igencsak egyedivé varázsolható a negyedliteres motor. Csak a rend kedvéért, kapható hozzá rádió/fedélzeti és mobil kommunikációs modul kétféle sisakkal, 45 literes hátsódoboz, magasított szélvédő, elektronikus lopásvédelmi rendszer és sok más a komfortosságot és a praktikumot tovább fokozó felszerelés.