Malaguti supermoto és enduró

2004.01.07. 14:51

A Malaguti új 50 köbcentis enduró és supermoto modelleket mutatott be. Az XTM (enduró) és az XSM (supermoto) gépek a fiatalok igényeit igyekeznek kielégíteni az említett két célterületen. Az XTM azoknak az ifjoncoknak készül, akik a motokrossz és enduró bajnokokat tekintik példaképüknek és már fiatalon szeretnék kipróbálni a motorozás ezen szakágát. Az XSM a városi serdülök gépe, akik a forgalmas közlekedésben cikázhatnak a könnyű, sportos géppel.

A technika részben azonos a két gépnél. Az 50 köbcentis vízhűtéses kétütemű blokk katalizátorral ellátva megfelel az Euro2-es környezetvédelmi előírásoknak. Mindkét gépen 6 sebességes váltót, automata különolajozást, 16-os karburátort és berúgókart találunk. Az acélcsövekből álló dupla bölcsőváz szintén közös, alakját számítógépes véges szám analízis után nyerte el.

A gépek egyik nagy újdonságának számít a teljesen digitális, multifunkcionális műszerfal. Ez információval szolgál a vízhőfokról, az üzemanyagszintről, az olajszintről, a lámpák, irányjelzők állapotáról, a motor sebességéről, a fordulatszámáról, de ezenfelül képes a napi és összes megtett kilométert megmutatni, valamint az átlagsebességet, a 0-40 km/h-ra gyorsulás idejét, az akkumulátor töltöttségét, és a pontos időt.

Természetesen a két gép kerekei eltérnek egymástól. Az XTM előre 80/90-21, hátulra 110/80-18 méretű abroncsokat kapott, míg az XSM a 17 colos kerekeire elől 100/80-as hátul 130/70-es gumik kerültek. A fékrendszer is eltér némileg. Az endurón elől 240 mm-es féktárcsa szolgál szembenálló dugattyú párral, míg a supermotón egy 260-as féktárcsát találunk kétdugattyús, úszóágyazású féknyereggel. A hátsó fék mindkét gépen 220 mm-es tárcsa szembenálló dugattyúkkal.

A futómű mindkét motornál azonos, elől 38 mm-es belsőcső átmérőjű hagyományos teleszkópvilla pár, hátul egy központi rugóstag található. Mindkét gépen állítható az ülésmagasság a hátsó rugóstag kétféle bekötési pontját kihasználva. Az enduró ülésmagassága alaphelyzetben 900 mm, a supermotóé 870 mm, a tengelytáv egyaránt 1350 mm. A motorok szárazsúlya egyaránt 98 kg, a tankba pedig 6,5 liter üzemanyag fér. Az XTM vörös és kék színekben, az XSM pedig fekete és ezüst színekben vásárolható meg, akár kis hazánkban is.