Kapható a Malaguti négyütemű sportrobogója

2004.01.14. 11:55

A Phantom robogó 10 évvel ezelőtt debütált a Malaguti kínálatában 50 köbcentis léghűtéses, majd később vízhűtéses blokkal. Olaszországban ez az egyik legkedveltebb robogó típus, a gyártás megkezdése óta több mint 350.000 darabot értékesítettek belőle. A gyár azonban hallgatva a modern idők szavára, kissé átformálta az eredeti gépet, és így létrejött a négyütemű blokkokkal hajtott Phantom MAX.

A Phantom MAX-szal a Malaguti egy új kategóriát szeretne teremteni a robogók terén, amely az aktív sportos életmódhoz köthető járműveket takar. Az F12 Phantom egy 125 és egy 200 köbcentis négyütemű blokkal felszerelt változatokban kapható, és főként azoknak a városi és város környéki bejáró motorosoknak ajánlja a gyártó, akik szeretnek gyorsan haladni. Mindkét erőforrás -köszönhetően a katalizátornak - teljesíti az Euro2-es normákat. Közös jellemzőjük a vízszintes beépítés, a 4 szelep, az egyetlen vezérműtengely és a vízhűtés. A 200-as blokk 19.7, a 125-ös 13.5 lóerőt ad le főtengelyen mérve.

A sportrobogó stílusában a kistestvér 50-es modell formavilágát örökölte, némileg felfrissítve azt a nagyobb teljesítmény követelte változtatásokkal. A sportos forma miatt nem hanyagolták a komfortos kialakítást sem. Az ülés alatt két sisaknak elegendő tároló hely található. Az első idomborítás elegendő védelmet nyújt a vezetőnek és az utasnak egyaránt. A műszerfal teljesen digitális és a fordulatszámtól kezdve, a pillanatnyi és átlagsebességen túl, a napi illetve összkilométeróra állását, a gyorsulást az akku töltési feszültségét, az olajnyomást és még a külső hőmérsékletet is leolvashatjuk. Az óra sem marad le az LCD panelről.

A nagyméretű, 13 colos kerekek, az alacsony profilú 130/70 első és 140/60 hátsó abroncsokkal sokat segítenek a sportos kanyarodásban, illetve az úthibákat sem veszi fel velük jelentős mértékben a MAX. Előre 33 mm belsőcső átmérőjű teleszkópvillák kerültek, hátul dupla rugóstag tartja a meghajtóegység/lengőkar kettőst. A meghajtás természetesen a jól bevált röpsúlyos automata kuplungos, fogazott szíjjal kombinálva. A MAX-ot elől hátul 220 mm-es tárcsafék fogja meg lassításnál, elől két, hátul egy dugattyús féknyereggel.

Mindkét változat 9.4 liter üzemanyagot tud magával vinni, a nagyobb motorral szerelt változat 135 kg-ot nyom szárazon, a kisebb ennél 4 kilóval könnyebb. Az ülésmagasság a mindenkinek megfelelő 790 mm. A Phantom MAX 125/200 már kapható a boltokban, így a hazai képviseletnél is metál ezüst, fekete-kék, sötét kék-titán, valamint fekete színekben. A lopásgátló, a különféle szélvédők, a hátsó doboz és az egyedi motortakaró külön extraként vásárolhatók meg. És meg egy nem elhanyagolható tény, hogy az olasz márka szerepel a MotoGP sorozat 125 köbcentis kategóriájában, méghozzá Talmácsi Gáborral az egyik motorjuk nyergében.