Folyik a felkészülés a Superbike vb-re

2004.02.17. 14:11

A Superbike VB idei első futama február 29-én kerül megrendezésre a spanyolországi Valenciában. A kategória élmezőnye ezért a múlt héten ezen a pályán tartotta hivatalos 3 napos tesztelését a superbike vb 17. szezonjának nyitányaként. A pilótákat napfényes időjárás és 23 fokos levegő hőmérséklet fogadta, ideális körülményeket biztosítva a 24 résztvevőnek. Az első napon a Ducatik remekeltek. Regis Laconi (Ducati Fila) ment a leggyorsabban (1p 36.608mp), őt a brit újonc Leon Haslam (Renegade Ducati 999RS) követte másfél tized másodperccel lemaradva a franciától. James Toseland lett a harmadik a másik gyári Ducati Fila motoron. A helyi Sergio Fuertes egy négyhengeres Suzuki GSX-R 1000-esen a negyedik legjobb köridőt teljesítette, őt a tavalyi SSP600 világbajnok Chris Vermeulen követte a vadonatúj Honda CBR1000RR-en. Haga (Renegade Ducati 999RS) a hatodik helyen tért vissza a superbike mezőnybe, utána Steve Martin (DFX Ducati 999RS) és a Foggy Petronas-t továbbfejlesztő volt világbajnok Troy Corser következtek. Az első tízet Chili (PSG-1 Ducati 999RS) és Borciani (DFX Ducati 999RS) zárta.

A második napon a szuper időjárás még jobb eredmények elérését engedte meg a pilótáknak. Regis Laconi ismételten a leggyorsabb volt és 1p 36.016mp-el hagyta el a pályát a nap végén. Az ausztrál Steve Martin javult a legnagyobb mértékben, a második leggyorsabb volt a második napon. Harmadik ismét a másik gyári Ducatis James Toseland lett. Haga megmutatta, hogy nem lehet még őt leírni, a negyedik legjobb időt mente aznap. Corser is sokat javított eredményén, egy futómű csere után az ötödik helyre ugrott fel az időtáblán. Leon Haslam az előző nap begyűjtött sérülései ellenére hatodik lett. A Ten Kate Honda pilótája a hetedik, míg Mauro Sanchini a Kawasaki új ZX-10R gépével a nyolcadik helyet szerezte meg. Chili előző napi bukását újabbal tetézte, így nem jutott előrébb a kilencedik helynél. Chris Walker fért be még az első tízbe FP1-es motorján.

A harmadik napon a reggeli edzést kétszer is megszakították a pályán található olajszennyezés miatt. Regis Laconi tovább javította a köridejét, és a 3 napos tesztet 1p 35.393mp-es eredménnyel zárta. Steve Martin nem sokkal maradt el tőle és meglepetésre a második legjobb idővel zárta a teszteket egy privát Ducatin. James Toseland, Laconi csapattársa foglalta el a tabellán a harmadik helyet. Haslam a harmadik napon ismét jól ment, ezzel a negyedik helyre került fel. Borciani a privát Ducatival az ötödik, Corser a Foggy Petronas géppel a hatodik lett. Haga a harmadik napon már nem tudott tovább javítani időeredményén, így a hetedik helyen zárta a tesztelést. Vermeulen az új FireBladet a nyolcadik helyig tornázta fel végül, amivel a leggyorsabb négyhengeres gép pilótája címet érdemelte ki. Őt egy másik négyhengeresen Fuertes követte, aki a második napon nem tesztelhetett és a harmadik napon sem teljes erővel, mivel az első nap végén alaposan lerombolta motorját. A top10-et Ivan Clementi zárta a Kawasaki ZX10-essel. Sajnos Chili végülis csak a 13 helyén végzett az összesített időeredmény táblázaton, mivel átállási gondjai adódtak a 999RS Ducatival. A MotoGP-ből érkező Garry McCoy sem járt sokkal jobban, egyáltalán nem érezte jól magát Ducatiján és ezért csak a 14. időt motorozta össze.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.