A szárnyas márka valóban szárnyra kap

2004.02.19. 16:46

A Honda Motor Co., Ltd. és a General Electric Co. (GE) ma bejelentették, hogy stratégiai szövetséget kötnek kisméretű business jetek hajtóműveinek gyártására.

A szerződés megfelelő kereteket teremt arra, hogy a Honda és a GE továbbfejlessze és gyártsa a Honda új HF118 jelű sugárhajtóművét. A Honda 1986-ban kezdett repülőgépekkel és hajtóművekkel foglalkozni, a HF118-at pedig 1999 óta fejleszti. A HF118 már túl van 1400 órányi teszten, amelyből több mint 200 óra repülési teszt volt, már létező repülőgépek törzseire szerelve. Emellett a HF118-at szerelték a Honda új kísérleti repülőgépébe, a HondaJetbe is, amelynek repülési tesztjei 2003 decembere óta folynak.

A kisebb, viszonylag kedvező árú, négy-nyolc férőhelyes business jetek terjedése jelentős mennyiségű hajtómű értékesítését teszi lehetővé a közeli jövőben. A Honda és a GE értékelése szerint az elkövetkező időszakban évente 200 vagy több ilyen kategóriájú repülőgép lesz eladható. Az ebbe az osztályba tartozó repülőgépeket elsősorban magángépként, illetve légitaxiként használják majd. A légitaxi-szolgáltatás kisméretű repülőgépekkel zajlik, amelyek azokat a kisebb reptereket használják, ahová a nagy légitársaságok nem közlekednek.

A Honda és a GE tapasztalata a kisebb, könnyebb, a legolcsóbban üzemeltethető és nagyon gazdaságos repülőgépek új generációjában ötvöződik majd.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.