Már itt a 2005-ös Yamaha

2004.03.02. 10:49

A Yamaha FJR bemutatkozása után egyből az egyik legjobb sporttúra motornak számított. Tulajdonságát, hogy egy superbike gép erejét és kezelhetőségét kombinálja egy túramotor komfortjával, a Yamaha a szupersport-túra kategória elnevezéssel aposztrofálta. A motort tavaly az amerikai magazinok az Év motorjának illetve az Év túramotorjának választották meg. A 145 lóerős 1298 köbcentis blokk irgalmatlan nyomatékát a kardántengelyen keresztül juttatja a hátsó kerékre.

A 16-szelepes, benzinbefecskendezős motoron és az öt6sebességes váltón nem történt módosítás. A géphez továbbra is szériában jár a két oldalsó keménydoboz, de új az elektronikusan állítható, nagyobb méretű szélvédő. A fékeken is javítottak a mérnökök, az R1 320 mm átmérőjű féktárcsáit kapta meg a jövő évi FJR, négydugattyús féknyergekkel. Extraként rendelhető az ABS, amely együttműködik az állítható futóművel. A Yamaha a futóművet is átdolgozta, amely jóval sportosabb beállítást kapott. Ennek eredményeképpen az FJR túramotorral úgy támadhatjuk a kanyarokat, mintha egy sportmotoron ülnénk. Újdonság még az idomzat felső részébe épített kesztyűtároló és a 2004 nyarától az USA-ban megrendelhető Galaxis Kék fényezés.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.