Frissítés a Gas Gas supermotóin

2004.03.18. 17:52

A Gas Gas a megelőző 2003-as modellévben 14 000-es darabszámig tudta növelni eladásait világszerte. A spanyol motorgyártó nem ült a babérjain, hanem 2004-re jócskán fejlesztett műszakilag modelljein, így supermoto kínálatának szinte valamennyi típusán. Az SM125-ös két pozícióban állítható kormánykiflit kapott, javítottak az első féken, új az üzemanyagtank és a nyereg, amely jobb üléshelyzetet nyújt, más összetételű a hátsó fékbetét, új a hátsó sárvédő és a rendszámtartó, a kilométer számláló nagyobb gombokat kapott. A kétütemű blokkban új a kipufogószelep, így az alsó fordulatszámokban jobb lett a teljesítmény, új könnyebb dugattyúkat kapott az erőforrás, megerősítették a csapszegeket alul és felül a hajtókarnál, valamint jobb lett a hajtótengely kenése.

A híres 250-es kétütemű SM250 supermoto hasonló fejlesztéseken esett át a karosszérián és a felszereltségben, mint a 125-ös testvére. A blokkját tekintve új, könnyebb dugókkal szerelik, új az erőforrás vezérlése, új a membránház és a meghajtó központi fogaskerék acélból készül ezentúl.

A Gas Gas legújabb, leginkább keresett supermotója a négyütemű FSE450 SM szintén jó pár dologban megváltozott. A 125 és 250-es modellekhez hasonlóan megkapta ez a típus is a karosszériát és a felszereltséget érintő újdonságokat. Új a kék színű fényezés, egy visszafolyó nélküli vezeték került az üzemanyagtank és az üzemanyagpumpa közé, más a gázmarkolat, hosszabb lett a gázbowden, így már nem érhet oda a hengerfejhez, nagyobb hatásfokú hűtőradiátor került a motorra, máshová került az aksi, így komfortosabb lett a nyereg. Króm bevonatot kapott a rendszámtábla tartó.

A 450-es blokk vezérlő elektronikájába új program került, amely által nőtt a forgatónyomaték az alsó fordulatszám tartományban és javult a bemelegítés, illetve a hidegindítás. Az önindító nagyobb erővel löki be startnál a motort. Magnézium fedelet kapott mind a kuplung, mind a gyújtás dekli. Tűgörgős csapágyakat kerültek a váltóműbe, könnyebb, alacsonyabb ellenállású Ducati Energia generátor és feszültség szabályozó került a supermotora. Az új főtengely jobban kiegyensúlyozott, ezáltal kisebb vibrációkat kelt alacsony fordulaton. A hengerfejbe egy olajnyomás mérő került.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.