Aprilia ajánlata Tibetbe

2004.04.05. 10:31

Az Aprilia Pegaso eddig is a túrabarátok egyik kedvelt eszköze volt. Az új változat, a Tuscany-Tibet nevet kapta, és a Pegaso leginkább kalandtúra vágyak kielégítésére alkalmas változata. A név arra utal, hogy a Pegaso szülőhazájából, Toscanából akár egész Tibetig tarthat utunk az újdonság nyergében, amely jobb futóművel és a kalandtúrázást szolgáló felszereltséggel, valamint egyedi fényezéssel készül.

A Tuscany-Tibet arra a motorra épült, amivel a világjáró Emerson Gattafoni Toscanából eljutott Tibetbe, és ennek emlékéül szánja a gyár a speciális verziót. Formatervében szintén a Pegaso jól ismert vonalait és egyéniségét követi, de a kissé átformált borítás jobb védelmet kínál a hosszú távú túrázóknak. A bőröndszerű hátsó csomagtartó és a tanktáska nem rontja el a Pegaso aerodinamikáját. A fényezés a földkörüli túrán részt vett motor festésének reprodukciója.

A blokk a már a Pegaso 650 i.e.-ből jól ismert 5 szelepes, elektronikus üzemanyag-befecskendezéssel ellátott erőforrás, amely alumínium vázban kapott helyett, ebben a géposztályban szokatlan módon. A motor egy nagyobb tehetetlenségű generátort kapott, amely segíti az egyenletes nyomatékleadást. Beépítettek egy bukásérzékelő szenzort is, amely megszakítja az üzemanyag-ellátást az esetleges esés után, megelőzve a blokk belső sérüléseit, és tűz keletkezését. A kettő az egyben kipufogórendszernek csökkent a zajkibocsátása és katalizátorával teljesíti az Euro1-es normákat.

A Tuscany-Tibet futómű beállítása teljesen új, igazodva a jármű rendeltetéséhez. Előre 45 mm belsőcső átmérőjű Marzocchi teleszkópok kerültek, amelyek 26 mm-rel hosszabbak, mint a Pegaso széria telói. Ezzel a motor ülésmagassága 20 mm-rel megemelkedett, megkönnyítve a biztonságos manőverezést durva terepen. A szabad rugóút 175 mm-re nőtt elől. A hátsó rugóstag szintén vadonatúj és 25 mm-rel hosszabb, hogy megemelje a motor hátulját. Rugó előfeszítése (menetközben egy tekerőgomb segítségével) és nyomófokozatú csillapítása állítható. A Pegaso új változatát enyhe terepre való gumikkal szereli a gyár. Az első fék 300 mm-es tárcsa kétdugattyús féknyereggel, amelyet új fékcső belsővel szereltek fel. Hátul maradt a 220-as féktárcsa, egyetlen dugattyúval.

A Tuscany-Tibet összetevői szintén speciálisak. Új, magasabb szélvédő jobb védelmet nyújt terepen és országúton egyaránt. Az új ülés 2 centivel magasabb, mint a sima Pegasoé. A kormány egy összekötő keresztrudat kapott, amelyre könnyebben szerelhetők fel extra műszerek, valamint az versenyenduró gépekéhez hasonló kézvédő kerültek rá. A 30 literes hátsódoboz nem csak hasznos, de jól is néz ki. További speciális komponensek: gumicsillapítású blokk felfogató elemek, elegáns irányítószervek a kormányon, multifókuszos lámpák, könnyen leolvasható műszerek. A felszereléseknél extraként rendelhető a tanktáska, középállvány, gyári kábelzár, oldaldobozok.