A Michelin 16.5 colra esküszik

2004.04.16. 09:56

 
   
   

Egyre erősödik a gumi gyártók versenye a MotoGP-ben is. A Forma-1-hez hasonlóan a Michelin és a Bridgestone a két legfőbb rivális a királykategóriában, de a Dunlop mint a motorsportok egyik legnagyobb támogatója, szintén ott van a hadszíntéren. A Michelinnek minden eddiginél keményebb teszt szezonja volt a téli időszak folyamán Európa, Ázsia és Ausztrália különféle versenypályáin.

A tesztek során a francia gyár a 16.5 col átmérőjű első gumikra koncentrált. A Michelin ezt tavaly hozta be a MotoGP-be, de most az új méretű abroncsok széles választékával állt a csapatok rendelkezésére. Az új gumi könnyebb és gyorsabb kezelhetőséget, valamint jobb visszajelzést biztosít a pilótának, állítja Nicolas Goubert a gyár versenyrészlegének főnöke. Reményeik szerint a 16.5 colos, már 4 éve bemutatott és általánosan elterjedt hátsó abroncs után az új első gumi is beválik a versenyzőknél.

A legfőbb különbség a 16.5 és 17 colos kerék köz a súly. A Michelin célja az volt, hogy egy könnyebb gumit építsen a jobb kezelhetőség érdekében, amivel a pilóták könnyebben tidják egyik oldalról a másikra fektetni gépeiket. A MotoGP pilóták nagy része már az idény elején a 16.5 első-hátsó gumi párosítással áll rajthoz. A hátsó gumikon nem sokat fejlesztett a Michelin, de már dolgoznak a következő generáción, hiszen a motormérnökök által produkált 340-350 km/h végsebességgel lépést kell tartaniuk a gumisoknak is.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.