Négyütemű Derbi robogók

2004.01.20. 11:04

Lassan minden robogógyártót elér a környezetvédelmi normák szigorodásának kényszerítő hatása, így kénytelenek a kétütemű erőforrásokat négyüteműre cserélni gyártmányaikban. Ezeket ugyanis egyszerűbben lehet tiszta pöfögésre rábírni. A Derbi most az Atlantis kétkerekűjében vezet be egy 50 és egy 100 köbcentis erőforrást. A spanyol gyártónak ez az első, 13 colos kerekekkel ellátott alaptípusa, amely négyütemű erőforrást kap és így megfelel az Euro2-es környezetvédelmi előírásoknak.

A cég főleg a városi közlekedésre szánja mindkét modellt, bár a 100 köbcentis változat a városon kívüli munkába járásra is megfelelő teljesítményt biztosít. A léghűtéses erőforrások az olasz Piaggio konszern motorgyártó divíziójától érkeztek. Ez garancia a könnyed használatra és az alacsony üzemeltetési költségekre, valamint a kis fogyasztásra. A gép egyébként kiválóan kezelhető, csekély a súlya, így a robogó piacnak részben azt a szegmensét próbálja megcélozni, ahonnét a hölgyek választanak városi gurulásra alkalmas közlekedési eszközt.

Az Atlantis elől 26 mm belsőcső átmérőjű teleszkópvillákat és 190 mm-es tárcsaféket kapott. Hátul egy a lengőkar/meghajtóegységre támaszkodó rugóstag és dobfék teljesít szolgálatot. A meghajtás a robogóknál megszokott automata röpsúlyos kuplung és fogazott szíj kombinációja. Az indítást elektronikus önindító végzi. Mindemellett az Atlantis 50 köbcentis változatára szenzációs árat ígérnek a spanyolok a februári piacra kerülésekor, kár hogy nálunk senki nem forgalmazza a Derbi modelljeit.