Honda legkorszerűbb blokkja

2004.05.11. 13:01

A Honda a világ legnagyobb motorkerékpár gyártójaként globálisan ad el a világpiacon, azaz szinte minden országba ugyanazokat a típusait szállítja - kisebb-nagyobb eltéréssel. Néhány modell létezhet az ázsiai, ausztráliai és dél-amerikai piacokon, amely Európában nem kapható. Van azonban egy piac, amelyet kitüntetett figyelemmel kezelnek a japán gyártók és ez a saját hazájuk. A japánok mindig gyártanak néhány olyan egzotikusnak számító típust, amely sehol máshol nem kapható. Az egyik ilyen motor a Honda CB400SF, amelynek a Honda a télen mutatta be legújabb változatát, és már a japán motorboltokban is megvásárolható.

Az egzotikum számba menő motor igen szép nevet kapott. Teljes neve Honda CB400 Super Four VTEC Spec3. Nemcsak a neve a különleges, hanem az, hogy ebben működik a Honda és a világ egyik legkorszerűbb motorkerékpár blokkja. A 399 köbcentis vízhűtéses, négyhengeres erőforrás hengerenként 4 szelepes. A szelepeket váltózó vezérléssel működtetik a vezérműtengelyek, amelyeket fogaskerekek és lánc hajtanak meg. Ha mindez nem lenne elég, a motorvezérlő számítógép három különféle vezérlő programot tárol, amelyek mindegyike 3 dimenziós gyújtástérkép. A karburátorok új beállítást kaptak, amely által csökkent az üzemanyag fogyasztás nagy sebességnél, valamint lágyabb lett a gázreakció az egész fordulatszám-tartományban.

A motorban egy olajnyomással vezérelt rendszer felel a kettő vagy négyszelepes üzemmód közötti váltásért. Az elsőtől az ötödik fokozatig a rendszer csak egy szívó és egy kipufogó szelepet - az egymással átlósan szemben lévő szelepeket - működtet egészen 6300-as percenkénti fordulatszámig, majd itt az olajnyomás által mozgásra kényszeríti az addig nyugalomba lévő további másik két szelepet. Alacsony fordulatszámokon a kétszelepes üzemmód nagyobb nyomatékot és simább járást biztosít. A magas fordulatszámoknál viszont kedvezőbb töltést és kipufogást hoz a négyszelepes üzemmód. A hatodik sebességfokozatban a váltás csak 6750-es fordulatnál történik meg.

A motoron továbbra is az elődnél (Spec2) megismert brutálisan jó fékek szolgálnak, amelyek egyébként a CBR900RR híresen jó fékei. Elől két darab, 296 mm-es tárcsát szorít a két darab négydugattyús féknyereg. Hátulra a CBR600RR hátsó féktárcsája és dupla dugattyús féknyerge került. A motor ergonómiája hagyományosan jó volt naked jellegénél fogva. Most azonban 760 mm-ről 755 mm-re csökkent az ülésmagasság, ezáltal szinte mindenkinek elfogadható talajkapcsolatot biztosít az ülés. Akinek ez túlságosan alacsony lenne, 20 mm-rel magasabb nyerget is rendelhet a CB400SF-hez. Az utas kényelmét szolgálja az új hátsó kapaszkodó. A futóművet szintén sportosabbra hangolták, hátul pedig nagy teljesítményű Showa rugóstagok dolgoznak.

Külsőre a motor alapos átváltozáson ment keresztül. Előre egy teljesen új reflektor került, míg hátul LED izzókból álló lámpasor díszíti az új formájú farokidomot. A tolvajok ellen a Honda HISS indításgátló rendszere került beépítésre. A motor további különlegessége, hogy a három alapszín - kék, fekete, tört fehér - felül a vevő akár saját maga is megtervezheti motorja színösszeállítását a rendelkezésre álló 24 szín és kétféle kerékszín variációból. Mindezen felül a vásárló még rengeteg extrát és kiegészítő felszerelést rendelhet gépéhez, sajnos csak Japánban, pedig a motor ára átszámítva alig éri el az 1,2 millió forintot, amellyel minden bizonnyal más piacokon is versenyképes lehetne.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.