A kétkerék-meghajtás forradalmasítja a motorozást?

2004.06.04. 10:28

Az osztrák motorkerékpárgyár, a KTM saját, kétkerék-meghajtású motokrossz gép fejlesztésébe kezdett. Láttunk már ilyet a Yamahánál, az összkerekes Yamaha 450 2-Trac gépet David Fretigne híressé tette az idei Dakaron.

A hidraulikusan üzemelő rendszert már tesztelik egy prototípuson, és a gyár azt tervezi, hogy krosszmotorja mellett egy enduróba is beépíti a rendszert. Hivatalos közleményt ugyan a KTM még nem adott ki, de a jelenlegi eredmények alapján az sem elképzelhetetlen, hogy a prototípus indul a 2005-ös Dakaron.

Kurt Nicholl, a KTM motorsport képviseletében elmondta, hogy a kétkerék meghajtású motor sokkal keményebben képes kigyorsítani a kanyarokból, annak ellenére, hogy igen nehéz a belső ívet tartani, hiszen sokkal erősebb a felegyenesedési hajlama, mint a hagyományos, hátsókerék hajtású motoroknak. A tesztpilóta szerint az első kerék extra húzóerejét kifejezetten érezni a felsőtestben, a karban és a vállakban.

Nicholl szerint a kétkerék meghajtás nem annyira a profi versenyzőknek, sokkal inkább az amatőr motorosoknak kedvez. Jelenleg a fő probléma a súly, a rendszer hat kiló plusz rugózatlan tömeget jelent az első tengelyen. Ha ezt 2 kilogrammra sikerülne lecsökkenteni, mindjárt megoldódna a probléma.