Ezred másodperceken múlott Barbera győzelme

2004.06.16. 10:18

A GP sorozat gyorsan visszatért Spanyolországba, mivel a cseles és motorörült spanyolok - kihasználva jó kapcsolataikat a sorozat szervezőinél - két GP futamot rendezhetnek évek óta. Az egyiket Spanyol, a másikat a nagy nemzeti öntudattal bíró katalán terület révén Katalán GP-nek nevezik, és a Barcelona melletti pályán tartják meg. A futamon a helyi spanyol versenyzőknek adták a legnagyobb esélyt a győzelemre, de az olasz menők mindig szeretik megtréfálni a helyi szurkolókat. A magyar pilóták közül a Mugellóban idén első alkalommal vb pontokat szerző Talmácsi Gábor már csak motorblokkjának teljesítményhiányára panaszkodott. Tóth Imi szurkolóinak, aki épp hogy csak lecsúszott az előző versenyen első világbajnoki pontjáról, reményt adhatott, hogy a téli tesztek Imi alatt remek eredményt ért el a katalán pályán.

Az edzések
A pénteki időmérő edzésen a spanyol Joreg Lorenzo a Derbi márka 125-ös versenymotorján körrekorddal foglalta el az ideiglenes pole pozíciót. Dovizioso, Nieto és Locatelli ugyan befértek az első sorba, de Lorenzo idejét nem tudták megközelíteni. Talma csak a 19. és nem kis meglepetésre Tóth Imi a 16. volt az első napon. Lorenzo már nem tudott szombaton javítani köridején, ennek ellenére első rajtkockáját senki sem veszélyeztette. Az első sor azonban kicserélődött mögötte. A Barbera, Stoner és Nieto trió fért még be az első sorba. Lukas Pesek cseh versenyző 5. helye a Hondával szintén meglepetésnek számított. Talma sokat javított köridején gyenge motorja ellenére, így feljött a 14. helyre, míg Tóth Imi kissé visszacsúszva a 19. legjobb edzésidőt produkálta.

A verseny
A rajttól Locatelli, Dovizioso, Barbera és Stoner sorrendben jött el a mezőny eleje. Talma megint csak jól rajtolt, a 9. helyen motorozott az első pár kanyar után. Tóth Imi azonban alaposan beragadt, és csak a mezőny utolsó harmadával tudott eljönni. Sajnos Talma jó helyezése nem sokáig tartott, mert erőtlen motorjával folyamatosan esett vissza. Egy ideig tudta még tartani a pozícióját a 15. hely környékén, de később leszakadt ettől a csoporttól és a 17. helyen végzett a futamban. Tóth Imi viszont folyamatosan jött fel, és a 29. helyről a verseny végére a 19. helyen ért célba.

Visszatérve az élmezőnyre a verseny első harmadában Dovizioso és Locatelli vezette a 7 fős élbolyt. A hétvégén leggyorsabb Lorenzo a rossz rajtja után zárkózott fel az élmezőnyre. Ekkor Jenkner, Bautista, Stoner és Simoncelli alkotta rajtuk kívül az élbolyt. A küzdelem hevességére jellemző volt, hogy 240 km/h-nál lökdösték egymást a célegyenes végén a pilóták. Már a verseny fele eltelt, mikorra a 2. helyről induló, de a rajtot alaposan elrontó Barbera utolérte az élmezőnyt, Nieto társaságában. Locatelli egy ártalmatlannak tűnő kanyarban óriásit esett, ezzel a 2. helyről szállt ki a versenyből. 3 körrel a vége előtt állt az élre Barbera, megelőzve Nietót a célegyenes végén. Lorenzo még támadni akart, azonban elnézte a körszámlálót, mivel úgy gondolta, hogy még van 1 kör hátra a versenyből. De nem volt, Nieto és Barbera az utolsó körben oda-vissza előzgették egymást, Barbera még a füvön is közlekedett. Barbera fordult rá a célegyenesre elsőként, de a mögé feljött Dovizioso már ott volt mellette és Barbera végül a fotófinisben 16 ezredmásodperccel megverte az olasz Honda pilótát.

125 köbcentis futam végeredménye:
1. Hector Barbera Aprilia
2. Andrea Dovizioso Honda
3. Pablo Nieto Aprilia
4. Casey Stoner KTM
5. Jorge Lorenzo Derbi
6. Alvaro Bautista Aprilia
7. Marco Simoncelli Aprilia
8. Mike di Meglio Aprilia
9. Mika Kallio KTM
10. Mirko Giansanti Aprilia
..
17. Talmácsi Gábor Malaguti
.. 19. Tóth Imre Aprilia

Gyorsasági Motoros VB 125 köbcentis kategória pontversenyének állása 5 futam után:
1. Andrea Dovizioso ITA 96 pont
2. Hector Barbera SPA 74 pont
3. Roberto Locatelli ITA 73 pont
4. Casey Stoner AUS 68 pont
5. Pablo Nieto SPA 55 pont
6. Steve Jenkner GER 47 pont
7. Mirko Giansanti ITA 45 pont
8. Marco Simoncelli ITA 34 pont.
9. Jorge Lorenzo SPA 33 pont
10. Alvaro Bautista SPA 24 pont