Suzuki 450-es krosszgépe 2005-re

2004.06.24. 10:06

A Suzuki bemutatta krosszmotorjait a 2005-ös modellévre. A motorok közt a legnagyobb újdonság az RM-Z450 motokrossz modell. A kisebb 125 és 250-es kétütemű, valamint a 250-es négyütemű modelleket is átdolgozták a gyáriak. Az RM-Z450 dupla alumínium hídváza többféle technikát ötvöz magában. A kormánynyak, az oldalsó vázelemek, az első motorfelfogató konzolok kovácsolt, míg a hátsó rugóstag konzoljai préselt alumíniumból készültek. A hátsó lengővilla szintén alu, a futómű elemek az RM-Z250-hez hasonló Showa gyártmányú darabok, az első teleszkópvillák belsőcső átmérője 47 mm. A motort szériában Renthal könnyűfém kormánnyal felszerelik. A 250 mm-es első tárcsafék és a 240 mm-es hátsó minden bizonnyal megfelelően lassítja a gépet a krosszpályákon. Új stílusú kerekek, küllők, hubok mind a kisebb súlyt és a nagyobb merevséget szolgálják. A takarékosság eredménye a 101 kg-os szenzációsan alacsony szárazsúly.

Az RM-Z450 motorjánál a széles fordulatszám tartományban jelentkező erőre helyezték a hangsúlyt. A 95.5 x 62.8 mm furat x löketű 449 köbcentis vízhűtéses hengerben 2 darab felülfekvő vezérműtengely mozgatja a 4 darab titánból készült szelepeket hézagolós szelepemelő tőkéken át. A kovácsolt alu dugattyúnak Keihin FCR40 karburátor adja a tápanyagot, amely melegindítóval és digitális TPS szenzorral kiegészített. A kipufogó leömlője is titánból készül, amelyre egy acél összekötőcső, valamint egy alumínium végdob csatlakozik. Az automatikus dekompressziós rendszer az RM-Z250-hez hasonlít és elősegíti a könnyed berúgást.

A motor egy félszáraz kenési rendszert használ, amelyet a gyár SASS-nak hív. A SASS külön olajkamrát használ a kuplung és a főtengely kenésére, míg a váltóház maga szolgál olajteknőként. Mindez alacsonyabb főtengely elhelyezést enged meg, ezáltal csökken a blokk magassága, alacsonyabban lesz a gép súlypontja. A kenési rendszer másik jellemzője a Suzuki Aktív Szellőző Rendszere, amely egy egyirányú szeleprendszer a váltó és a főtengely között, azért hogy a főtengely házában csökkenjen a nyomás szükség esetén. A Suzuki a súlycsökkentés érdekében mindössze négyfokozatú váltóval kínálja az RM-Z450-est. Úgy tűnik, bíznak a mérnökök a motor óriási nyomatékában. A gép amerikai ára 6500 dollár és a nyár végétől elérhető lesz a kereskedésekben, de valószínűleg Európában jóval drágábban.