Honda PS250 az igavonó

2004.07.01. 09:57

A Honda bemutatta PS250 névre hallgató motorját Japánban. Egy újfajta városi motornak aposztrófálja a meglehetősen fura jószágot. A 250 köbcentis 19 lóerős egyhengeres négyütemű gépezet magában egyesíti a motorok szabadságát a robogók komfortjával, plusz a városban nélkülözhetetlen felszereltséggel. A meglehetősen egyszerű, funkcionális dízájn a célszerűséget szolgálja. Ez az ötödik modell, amely a Honda N Project csapatától érkezett. A robogó szerű nagymotort a fiatal generációnak szánják, amely egyéniségét akarja kifejezni. A motort körülvevő csőváz nagyban csökkenti annak sérülésveszélyét kisebb-nagyobb boruláskor.

A meghajtásról a robogókéhoz hasonló V-Matic fogazott szíjas, röpsúlyos kuplungos automataváltó gondoskodik. A fékezést a Honda CBS kombinált fékrendszere oldja meg, amely elosztja a fékerőt az első és hátsó fék között, kiegyensúlyozott, stabilan alkalmazható fékhatást generálva ezzel. A motort felszerelték parkolófékkel is, amelynek használatával meggátolható, hogy a gép emelkedőn álló helyzetben véletlenül meginduljon.

A gép szárazsúlya 159 kg. 12 literes tankjából nagyjából 400km alatt fogy ki az üzemanyag. Az ülés alacsony, mindössze 725 mm magas. A tandemülésről könnyű a leszállás az utas számára is. Ha nincs utas, ülése a pilóta háttámlájaként szolgál, és ebben az esetben a motor hátuljában egy pakolható rakodófelület válik szabaddá, csomagrögzítő kampókkal. Az ülés ráadásul 90mm előre-hátra csúsztatható és 10 fokozatban rögzíthető. A lopásgátló berendezés meggátolja hogy bárki a gyújtáskapcsolóhoz férjen. A kulcs hamisításbiztos. Extraként az előrekábelezett rendszerhez egy kiegészítő riasztót is vásárolhatunk. A PS250 5 féle színben kapható, egyelőre csak Japánban.