Méregzöld 250-es kétütemű 2005-re

2004.07.08. 10:20

A kétütemű gépek szerelmesei szomorkodhattak mostanában, mivel úgy tűnt a négyütemű krosszmotoroké a jövő. A 2005-ös KX 250 új, erősebb blokkot, átdolgozott, kezesebb futóművet, és még egy sor olyan újítást kapott, mely újra az élvonalba emeli a Kawasaki 250 köbcentis kétütemű krosszmotorját. Az átdolgozás fő területe a blokk maga volt. Új KIPS rendszert kapott (ez a Kawasakinál az elektronikusan vezérelt kipufogószelep elnevezése.) Mostantól a fő és segédszelep egymástól függetlenül üzemel, azaz a segédszelep csak azután kezd el nyitni, ha már a főszelep teljesen nyitva van. Ezért a teljesítmény sokkal lágyabban, kontrollálhatóbban jelentkezik a hátsó keréken. A hűtővíz járatokat új vájatokban vezették el a hatékonyabb hűtés érdekében, főként a kipufogó hengernyílás környékén volt nagy a változás. A henger felfogatási szöge 10 fokról 5 fokra csökkent, emiatt hosszabb kipufogó nyílás kialakítására nyílt mód, ami fokozza a teljesítményt a teljes fordulatszám tartományban.

Az újítások nem kerülték el a váz és futómű környékét sem. A vázzal kapcsolatos egyik legfontosabb módosítás, hogy a villaszög 27 fokról 26 fokra változott, melynek eredményeképp pontosabbá vált a kanyarvétel. Az átdolgozott váz szűkebb a lábtartóknál, így karcsúbb benyomást kelt a vezetőben. A magasabb lábtartók és a 15 mm-rel magasabb hátsó fékpedál tovább növelik a szabad magasságot. Az új Kayaba első villákban elkülönített kamrákban található az olaj és a levegő, így hosszú motorozások alkalmával is állandó teljesítményt nyújt a futómű. Hátulra az Uni-Trak felfüggesztés új beállítási arányokat kapott. Az átdolgozott kormányforma és a laposabb, újfajta tapadós ülés segíti a pilóta mozgását és motoron maradását. Az ülésmagasság 10 mm-rel nőtt.

A két fő terület mellett számos kisebb változtatást is végrehajtottak a KX250-esen. Új a beömlő rész: a rés hossza és szöge megváltozott a hatékonyabb szívás érdekében. Az öblítő rés kiömlő szöge szintén módosult. Szintén új a membrán szelep. Átdolgozták a dugattyút, újfajta gyűrűket és gyűrűhornyokat kapott. A kuplung kiemelő tengelyén és karján, valamint a váltó 5. fokozatán, a váltótengelyen illetve a kihajtás környezetében történtek változtatások a könnyebb váltás érdekében. Az új vízpumpában új munkakerék és átdolgozott áttételek gondoskodnak a hatékonyabb keringetésről. Az új forgattyúsház miatt az alábbi burkolatok változtak meg: lánckerék burkolat, külső/belső kuplungfedelek, vízpumpa burkolat. A generátor fedél műanyagról magnéziumra változott.

Az átdolgozott karburátor beállítások, és az új felfogatás miatti egyenesebb a robbanókeverék beáramlása, így javult a gázreakció. A hűtő nagyobb lett a még hatékonyabb hűtés érdekében. A gyújtás is alapos változásokon ment át, új a gyújtótekercs, a gyertya, a kondenzátor, a generátor belső részei és az egész vezérlés programozása. A fék-, kuplungkar és a lábtartók sem maradhattak meg az előző modellről. Előre szép DID felni került, könnyűfém küllőkkel. Az új anyagból készült első fékbetét jobban adagolható, és nagyobb teljesítményt is nyújt. Opcionálisan rengeteg blokk és futómű tuning alkatrész rendelhető a már alapból is igen versenyképes kétütemű géphez, csak legyen aki megfelelően meglovagolja a közel 60 lóerős fémszöcskét. A KX250 természetesen egyetlen, méregzöld színben vásárolható meg

MŰSZAKI ADATOK

Motor:
Típus: vízhűtéses, kétütemű, egyhengeres, KIPS szelep
Lökettérfogat: 249 cm 3
Furat x löket: 66,4 x 72,0 mm
Sűrítési viszony: 10.2:1 (alacsony sebességnél), 8.9:1 (nagy sebességnél)
Legnagyobb teljesítmény: 58,2 LE (42,8 kW) / 9000 ford.
Legnagyobb nyomaték: 50,5 Nm / 8000 ford.
Vezérlés: 6 szirmos karbonszálas forgattyúsház membránszelep
Karburátor: Keihin PWK 38S
Gyújtás: digitális CDI
Indítás: berugókar
Olajozás: keverék, 32:1
Erőátvitel:
Váltó: ötfokozatú
Szekunder hajtás: lánc
Primer áttétel: 3.200 (63/21)
Fogaskerék áttételek: egyes 1.800 (27/15)
kettes 1.437 (23/16)
hármas 1.176 (20/17)
négyes 1.000 (21/21)
ötödik 0.869 (20/23)
Végáttétel: 3.923 (51/13)
Kuplung: Többtárcsás, olajfürdős
Váz: acél hídváz
Első felfüggesztés: 48 mm-es fordított teleszkópvilla, állítható húzó és nyomófokozat (16-16 fokozat)
Első felfüggesztés: Uni-Trak rendszer, állítható húzó és nyomófokozat (16-16 fokozat), teljesen állítható rugóelőfeszítés
Rugóút elöl/hátul: 300 / 310 mm
Gumi elöl/hátul: 80/100-21 51M / 110/90-19 62M
Villaszög: 26°
Utánfutás: 105 mm
Kormányelfordítási szög: 42° / 42°
Első fék: 1 db úszóágyazású 250 mm-es tárcsa, kétdugattyús féknyereggel
Hátsó fék: 1 db 240 mm-es tárcsa, 1 dugattyús féknyereggel
Hossz/Szélesség/Magasság: 2185/840/1265 mm
Tengelytáv: 1480 mm
Szabad magasság: 340 mm
Ülésmagasság: 965 mm
Száraz súly: 97 kg
Tank: 8,2 liter