Újabb infók a Honda VTX koncepciógépéről

2004.07.13. 13:36

A Honda VTX alapú új powercruiser-tanulmányáról sorra derülnek ki a részletek és érkeznek az új fotók a publikum tesztelésére. A jelenleg Power Cruiser Concept 1 néven futó bemutatómodellt nemrégen a Rockefeller Centerben állították ki New Yorkban. A gépen olyan érdekes részletek figyelhetők meg, mint a Honda Rune-hoz hasonlító első villák, valamint a hátsó tengely nélküli kerékfelfüggesztés.

A motor sorozatgyártásba kerülését a Honda a nagyközönség reakcióitól teszi függővé. Azonban nem hisszük, hogy ez túl hosszú ideig tartana. Láthattuk ezt a Rune példáján is, amely igen gyorsan vált koncepciómotorból szériagyártású géppé. Sorozatgyártásban várhatóan elveszti a koncepciómodell egyedi hátsó megoldását, és jó néhány gyönyörű CNC esztergált alkatrészét.

A gép maga a VTX1800 blokkjára épül egyedi deklikkel, láncmeghajtással. A kettő a kettőben kipufogórendszer szénszálas, teljesen egyedi formájú, az oldalon kivezetett hátsódobbal szemet vonzó látvány. A hűtőradiátor formája hajlított, mint egy versenymotornál. Az első futómű érdesített felületű alumíniumból készült. A dupla első rugóstag az első lámpaidom mögött bújik meg. Az esztergált hátsó lengővilla magában rejti a hátsó rugóstagot.

A szintén aluból esztergált hátsó kerékhez nincs hátsótengely, van viszont rajta egy 240/40 R 18 méretű gumiabroncs. Az ülés csak egyszemélyes, a tank formája elegendő helyet hagy a lábaknak. A szénszálas tankborítás egy digitális műszerfalat és kilométerórát rejt magában. Az analóg fordulatszámmérő az első lámpa házába került. Az inkább sportmotoros hátsónál már nem is csodálkozunk a LED-ekből álló hátsó lámpán.