A Yamaha visszatér a Superbike világbajnokságba!

2004.10.27. 10:42

Az évek óta gyengélkedő Superbike világbajnoki sorozat kínlódása úgy tűnik, talán a végéhez érkezik. Egyre több gyártó tér vissza gyári támogatású csapattal az utcai motorkerékpárok gyorsasági motoros világbajnokságába. Idén a Honda félgyári, illetve a Suzuki és a Kawasaki privát csapatai próbálkoztak kisebb nagyobb sikerekkel a Ducati és a Proton gyári támogatású csapatai ellen. A 2005-ös idénytől fogva azonban a Yamaha is visszatér a küzdelmek színterére.

A japán gyártó 2000-ben hagyott fel a Superbike motorok gyári fejlesztésével, támogatásával. Jól emlékezhetünk még az utolsó idényükre, ahol Noriyuka Haga igencsak megszorongatta a világbajnoki címet végül elnyerő Colin Edwards-ot. Most a Yamaha Motor Europe hivatalosan is támogatja a Yamaha Motor Italia által indított csapatot, amely a Supersport világbajnokságból a Superbike világbajnokságba vált a jövő évben. A Yamaha Italia, korábbi nevén Yamaha Belgarda 1988. és 1994. között rendszeres szereplője volt a vb-nek, majd 1995-től a Yamaha rá építette gyári versenycsapatát .

A Yamaha a 2000-es szezon végén hagyta el a szériát, egy szép, összetett második hellyel zárva a küzdelmeket Haga révén. Ezután a gyár az YZR-M1 fejlesztésére koncentrált, amelyen idén lett meg az eredménye Valentino Rossi és Jeremy Burgess vezérletével. 2001 és 2004 között a gyár inkább az YZR-R6 Supersport 600 vb-n indításával foglalatoskodott az utcai gépekre épülő versenysorozatokban.

A két versenyző személyét később nevezi meg a gyár. A motor természetesen a legfrissebb Yamaha R1-esre épül. A csapatot a korábbi motorversenyző Massimo Meregalli vezeti. A csapat része egy rakás mérnök, akik korábban a gyári Superbike alakulatnál szolgáltak. A Supersport 600 csapat a Yamaha Motor Germany égisze alatt versenyez tovább, nem kisebb nevekkel mint Kevin Curtain, vagy a Hondától frissiben igazolt Broc Parkes.