Egészen alacsonyan

2004.10.29. 09:29

A Harley legújabb kisszporiját, a Sportster 883L-t a Low, azaz alacsony jelzővel illeti nevében. Az első és a hátsó rugózás módosításának köszönhető, hogy a motor egésze alacsonyabb lett. 660 mm-es ülésmagasságával a valaha volt legalacsonyabb gyári Harley-Davidson Sportstert tisztelhetjük a 883L-ben.

Az új modell nyújtotta üléspozíció ideális nem csak az alacsonyabb, hanem az újdonsült motorosok számára is. Az egyszemélyes ülés az eddig megszokotthoz képest közelebb van a tankhoz, és a széles polírozott kormánnyal könnyedén elterelgethető a Harley. A lábtartókat is a legtermészetesebb pozícióba helyezték, valamint könnyebben használható az oldaltámasz.

A meghajtásról gumiágyazású, 883 köbcentiméteres XL Evolution motorblokk gondoskodik. A V-kettes 2005-ös újdonságai a könnyebb dugattyúk és tolórudak, a javított hűtés és a némileg átdolgozott hengerfej. A régebbi modellhez képest merevebb lengővillát kapott a motor, valamint nagyobb lett a hátsó tengely átmérője.

Mióta Harley a Harley, magára vonzza a tekintetet, és nincs ez másként a 883L-nél sem. A négy különleges szín mellett a speciálisan erre a modellre méretezett tankembléma is megkülönbözteti a többi Sporty-tól. De van egy rakás közös jellemző is, mint a gazdagon alkalmazott krómozás, a krómozott dupla kipufogódob, a jellegzetes 12,5 literes üzemanyagtank és a 883-as V-kettes Evo motor polírozott deklijei.

Az XL883L kora tavasszal érkezik a hazai márkakereskedésekbe, ára a Sportster Standard és a Sportster Custom között lesz majd, úgy két és fél millió forint körül alakul.