Talmácsi a KTM-hez igazolt

2004.11.07. 21:51

 
   
   

Napok óta várta a magyar motorsport rajongók egyre népesebb tábora, hogy Talmácsi Gábor, korunk legeredményesebb gyorsasági motorversenyzőjének sorsa eldőljön, azaz merre folytatja jövőre pályafutását a világbajnokság keretein belül. Nos a hétvégén pont került az i-re méghozzá jókora hangsúllyal!

Véget ért a tárgyalások, mérlegelések időszaka és megszületett a döntés, hogy hol folytatja tovább Talma 2005-ben. A magyar fiú remek eredményeket ért el idén a Malagutival, annak ellenére, hogy a motor blokkja nem éppen erejéről volt híres. Erre a kimagasló teljesítményére kivétel nélkül mindenki felfigyelt, így nagyon sok ajánlatot kapott Talmácsi a következő szezonra.

Talma és menedzsmentje végül a RedBull KTM csapat felkérését elfogadva, 1+1 éves szerződést írt alá a KTM csapattal, ahol mint hivatalos gyári pilóta versenyez 2005-ben. A szerződés feljogosítja Talmácsit arra, hogy a 2005-ös szezon után választhasson: marad a 125 köbcentiben, avagy vált és feljebb lép a 250 köbcentibe, szintén mint gyári pilóta. A 250 köbcentis projektet indulását idén jelentette be a KTM és 2005-töl vadonatúj géppel vágnak neki első 250-es idényüknek.

 
   
   

Vajon mennyire akarta a KTM csapat, hogy Talmácsi Gábor az ő versenyzőjük legyen? Annyira, hogy inkább indítottak egy újabb csapatot, csakhogy Gábort magukénak tudhassák. Az eredeti felállás szerint Mika Kallio és Julian Simonnal maradt volna a hivatalos KTM 125-ös csapatnál a következő szezonra. Talmát a 250 köbcentibe akarta a gyár, de sikerült vele megegyezniük, miszerint az új csapatban idén biztosan 125 köbcentiben mehet, ahol kiváló esélyekkel vághat neki a szezonnak.

Talma csapattársa Anthony West lesz, aki a 250 köbcentis motor fejlesztését kezdi meg. Két motor és az igen nagy szaktekintélynek számító Harald Bartol főmérnök áll majd Talma rendelkezésére. Csak reménykedni tudunk benne, hogy Talma ugyanazt a motort kapja mint a KTM már korábban aláírt két másik gyári pilótája. Ezzel idén nem volt gond a KTM-nél, hiszen Stoner és Kallio gépei hasonló módon mentek szinte minden versenyen, azaz mindig gyorsak voltak a gépeik.

Talmácsi Gábor nyilatkozata:
"Minden évben azt mondtuk, hogy jó lesz, de ez lesz a legjobb. Nagyon örülök, hogy a RedBull KTM hivatalos pilótája leszek. Maximálisan bízom a csapatban, és véleményem szerint nem tesznek majd különbséget a pilóták között - osztrák versenyző nincs -, ők világbajnokok akarnak lenni 2005-ben! Ennél jobban nem választhattunk volna! Célom az, hogy a magyar himnusz legyen a sláger a világbajnokságon!:-)"

Harald Bartol nyilatkozata:
"Nagyon örülök, hogy Talmácsi Gábor aláírta velünk a szerződést és már nagyon várom, hogy vele dolgozzam. Egy jól képzett, tudatos, precíz pilótának tartom. Biztos vagyok benne, hogy nagyon jó szezon áll előttünk Gáborral, ráadásul jövőre már a KTM készen áll arra, hogy világbajnok lehessen!"

Stefano Favaro, manager nyilatkozata:
"Szokás szerint, az egyik legnagyobb feladatom volt, hogy feltérképezzem a lehetőségeket Talma számára. Itt a legfontosabb szempont elsősorban az, hogy milyenek az adott csapat technikai feltételei. Érzéseim szerint a Malagutival is jól választottunk annak idején, mert ahogy Gábor felhozta a gépet - szinte a semmiből -, mindenki ráfigyelt. Nagyon sok ajánlatot kaptunk, de a döntéssel az utolsó pillanatig vártunk, mert tudtuk, hogy meg lesz a gyümölcse. Mindenkinek megvolt már a szerződése 2005-re, csak nekünk nem. És akkor a KTM olyan ajánlatot tett, amit nem lehetett visszautasítani. Azt gondolom fogunk mi még örömkönnyeket hullatni jövőre!"

Talma és Stefano egyébként most érkeztek haza Olaszországból, ahol megköszönték a Semprucci Malaguti Teamnek az évet. A csapatfőnök sok sikert kívánt Gábornak, hiszen jól tudja, nagyon szép jövő áll még a magyar fiú előtt. Az olasz sportújságok, szakvélemények alapján Talmácsi Gábor az egyik legesélyesebb jövőre a VB címre.