Hockenheimi helytállás

2008.03.28. 12:44

Volt olyan, aki megkérdőjelezte Eric Buell hozzáértését? A néhány évtizednyi versenytapasztalat nem foszlott szét, mikor részben hátat fordított a Harley Davidsonnak.

Talán most jobb lett volna, hogy ha a designt olaszokra bízzák, de ez számított a legkevésbé: a friss Buell 1125R keményen odarakta magát.  Első hivatalos versenyén, a vasárnapi Hockenheim 1000 szezonnyitón a második és ötödik helyet szerezte meg. A Grand Prix pályán tartott viadal egy megbízhatósági futam, hiszen 1000 km-t kell megtenni fokozott tempóban a motoroknak. Class 4 osztályban debütált a Buell, ahol három hengeres, vagy annál kevesebbel rendelkező motorok mérik össze erejüket.

32 induló sorakozott fel a rajtrácshoz, a két Buell szinte szériaállapotban került a pályára. Mindkét gép három nappal a verseny előtt érkezett meg az Egyesült Államokból, a bonni és hannoveri kereskedők jóvoltából. Axel Reimann és Ray Buchmann pilóták kiemelték a kezes viselkedést és a konkurenciával szembeni jó helytállást, hiszen az első vízhűtéses Buellt csak a BMW-n versenyző korábbi Moto GP-s Jürgen Fuchs és társa, Marcus Barth utasította maga mögé.

Volker Schirmer, a hannoveri csapat létrehozója az eddigi legjobb Buellnek nevezte az 1125R-t, amiben az osztrák Rotax blokk tette igazán nemessé Eric Buell eddigi legjobb vázát. A 146 lóerős V2-es folyamatos teljesítményleadásával az egyik legjobb választás. Ezt alátámasztotta Julius Ilmberger és Martin Kratzer is, a Buell Bonn versenyzői. Az ötödik helyezésük szintén figyelemre méltó, és egyben ígéretes, nehéz körülmények között végrehajtott tesztje az 1125R-nek.