Feltámadunk?

2008.05.17. 11:23


A főnix gyönyörű vörös-arany tollazatú hím madár. Élete végén fahéj-ágacskákból fészket épít, meggyújtja, és vele együtt porrá ég. A hamvakból ezután egy új, fiatal főnix születik, amely bebalzsamozza az öreg főnix maradványait egy mirhából készült tojásba, és eltemeti Héliopoliszban, a „nap városában”. Vannak ilyen madarai a motoriparnak is. Lángolva elégnek, aztán a hamuból újjászületve támadnak fel, hogy később újra eléghessenek.


Hasonló cég az Indian is, amely fejdíszébe a mitológiai madár tollait tűzve újra és újra megpróbálja. A második világháború áthúzta számításaikat, a hadi megrendelések lévén a nagy konkurens Harley Davidson tollasodott meg, míg az egyre kopaszabb Indian szánalmas kísérleteket tett a túlélésre. A redditchi Royal Enfield brit kéthengeresét címkézték át, de a soros kéthengeres nem nyerte el az amerikaiak tetszését. Az agónia után jött az égés, a hamvakból néhány évvel ezelőtt kikelni látszott az új madár, ám némi szárnypróba után még visszafészkelte magát.


A márkanév tulajdonosa, a Stallican Limited befektetési csoport, egy újabb élesztést próbál keresztülvinni, a karácsonyi piacra már a boltokba küldené a 2009-es Indian Chiefet. Vállalkozásuk mögött látszatra kellő anyagi fedezet áll, de a vevői vágyak meghódítása csupán részben pénz kérdése. A kikopott, múzeumi emlékké fakult márkanevet nem lesz egyszerű újra a valósághoz kapcsolni, ám az Indian Motorycle bízik magában. Standard, Deluxe, Roadmaster és Vintage változatokat terveznek, ezekkel szeretnék meghódítani a még mindig a retróban poshadó piacot.


A 30-35 ezer dolláros árért cserébe hozzák a szokásos formát, mélyre húzott sárvédők, szögecselt nyereg, széles kormány és V2-es motor. A megbízható múltidézés a premium-cruiser kategóriába pozícionálná a "Főnököt", nyoma sincs az egykori innovatív lendületnek. 1720 köbcentis, saját fejlesztésű szív kerülne az acél bölcsővázba. A "Power Plus" nevű motor körülbelül 80 lóerőt továbbít majd a hatsebességes váltónak. Elöl 41 mm-es villák, hátul központi rugóstag tartaná a 16 collos abroncsokat. A 334 kg-os összsúlyt tekintve egy biztos: lesz a motorban anyag.



Hogy sikeres lesz-e az új Chief, nem megjósolható, ám a retrogiccsre fogékony cruiser-piacot tekintve előfordulhat, hogy a halott hamvainak gyalázást most sem bünteti meg senki.