Nem pihen a KTM

2008.06.25. 16:23

Versenyre készen: a 2009-es offroad modellek fejlesztésénél a "Ready to race" szlogen jegyében a sportosság állt első helyen. Terveik szerint az új modellpaletta bebetonozza a KTM vezető szerepét a sportcélú motorgyártók között.

A 250 SX-F és 450 SX-F eredményei a motocross világbajnokságon kimagaslóak. A részletek iránti figyelem mutatja a KTM elkötelezettségét. Az MX-modellpaletta összes tagján változott a futómű, a motor, a megjelenés és az ergonómia. A 2009-es KTM EXC-k között bárki szemezgethet, akár nemzetközi versenyzésre alkalmas csúcsváltozatot, akár szabadidős gépet keres.

A 2009-es EXC újdonsága a 400 EXC. Az erő és a kezelhetőség ideális keverékét nyújtja. Karakterisztikája kezdők számára is könnyen vezethetővé teszi, miközben irányíthatósága elsőrangú. Az SOHC blokk lökete kisebb, vezérlési ideje és gyújtásgörbéje más, mint nagyobb testvéreié. Ennek köszönhetően teljesítményleadása finom, kevésbé fárasztja a pilótát.

Az egyhengeres vezérműtengelye, amely egyben a karterszellőzésben olajleválasztó szerepet is játszik, négy szelepet mozgat: a szívóoldaliak titánból készültek. Automata dekompresszorral szerelték a KTM-et, ez megkönnyíti az indítást. Hidraulikus tengelykapcsoló található benne, és a szelepállítást egyszerűsítő, ferde, magnéziumötvözetből öntött szelepfedél. Az új blokk ultrakönnyű vázba került, így a 400 EXC bármilyen terepen és versenyen ideális megoldás.