A Guzzi sólyma repül, de költözőmadár?

2008.10.12. 23:27

A motoripar dinoszauruszai hála az égnek nem bírnak kihalni, sőt, évről évre erősebbek: a Moto Guzzi tovább finomítja legendás V-motorját. Az ortodox hívek manapság már nem a hipersport teljesítményt várják az egykor annyira versenyszellemű cégtől – ennek ellenére Mandellóban mindent megtesznek, hogy szezonról szezonra többet hozzanak ki a korlátokkal bíró konstrukcióból.

Jelenleg a Piaggio-csoport tulajdonában levő vállalat a kölni Intermoton bemutatta az 1200 4V Sport modelljét. A Stelvióból már ismert blokk 105 lóerőre képes, ezt a teljesítményt még vonzóbbá teszi a design: benne van a Guzzi klasszikus vadászsólyom hangulata és a modern vonalak is. A Quattrovalvole speciálisan hangolt kipufogót és Brembo Gold Series fékeket kapott a sportosság jegyében. A 320-as tárcsák mellett blokkolásgátlóval is kapható, hisz a nyomatékos, sportos Gran Turismo jelleg mellett a megállás sem mellékes.

A kiálló hengerfejeken túl csak egy dolog mozgatja meg igazán a guzzisok szívét, a speciális versenyfestés – természetesen így is rendelhető az 1200 4V Sport. A kétszelepeshez képest javult a testhelyzet, kényelmesebb tartást ígérnek Mandellóban. A kérdés, hogy városban marad-e tartás, hisz az olasz hírforrások szerint a Piaggio gyár tovább folytatja az aknamunkát. A gyártási folyamataikat centralizálnák, és a nagy hírű, ipari műemlék gyárat pedig csendben felszámolnák – egy múzeummá alakítva azt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.