Első ránézésre félkész

2008.11.03. 14:08

Meddig mehetünk el egy motor lebontásával? Melyek azok az alkatrészek, amelyeket eltávolíthatunk, de a motor funkciója megmarad, és a könnyítéssel még nyerünk is?

Az Egyesült Államokban, Wyomingban tevékenykedő Kulick Enterprises a végletekig elment: hosszasan keresve sem találunk olyan alkatrészt, amire azt mondhatnánk, hogy mégsem kell az ultrakönnyű sportgépre. Nincsenek idomok, nincsen csicsa, a zen buddhizmus minimalizmusba hajló funkcionalitását keresztezték a legszebb olasz motorépítő tradícióval.

A Ducati 748 blokkja teherviselő elemként került a dupla bölcsővázként induló, majd hirtelen elfogyó vázba. Az üzemanyagtartály a váz gerincében kapott helyet, semmi sem maradt, ami takarna vagy helyet foglalna. Szépsége vitatható, de egy biztos: könnyű, stabil és figyelemfelkeltő. A Kulick 20000 dollárért, mintegy négy millió forintért tervezi a kis szériás értékesítést.