Pályán is, utcán is

2008.11.04. 13:49

A milánói EICMA show egyik sztárja az új Testastretta Evoluzione blokk. A 90 fokos L-kéthengeres az 1198 és 1198 S Ducatiban debütált. A kényszervezérlésű, folyadékhűtéses motor 170 lóerőt ad le 9750-es fordulaton, amihez 134 Nm-es nyomaték társul már 8000-es fordulattól.

A 106x67,9 furat-löket arányú blokk az eddigi legkönnyebb kéthengeres Ducati szív – az 1098-as elődjéhez képest három kilogrammot spóroltak – ezen is látszik, hogy nem csupán az előd hengerűrtartalmát pumpálták feljebb. A 2-1-2 kipufogórendszer 52-57 milliméteres csövekből készült, remélhetőleg messzire harsogja majd az olasz kéthengeres pompás hangját.

A 1098-as gyártósora sem árválkodik majd a gyár mögé hajítva, a már korábban beharangozott Streetfighter kapja meg a korábbi csúcsblokkot. Világosan látható, hogy a klasszikussá vált Monsterek kezdenek házon belül is külön válni az igazi izommotor kategóriától, ennek eredménye, hogy az új jövevény sem szörny, hanem már utcai harcos névre hallgat.

Azonnal egyszerű és S-változat is kapható lesz, mindkettő 155 lovas blokkal, ötküllős Marchesini felnikkel és Öhlins futóművel. Ami S-t megkülönbözteti, az a Ducati Traction Control (DTC) és a Ducati Data Analysis – nem csak erős lesz, hanem kipörgésgátlójával intelligens is. Hosszabb lengővilla az utcai használatot, az agresszív forma a feltűnést segíti.

A 2009-es év a márkaarculat szempontjából is jelentős, a milánói kiállítás keretében bemutatkozott a márka új logója. A Ducati-vörös szín megmaradt, az alap mostantól egy gitárpengetőre emlékeztet, ezt vágja ketté a kanyarodó utat szimbolizáló fehér sáv, felette a márkanév - ennek tipográfiája nem változott.