Beringer belső

2008.12.02. 17:02

A Beringer bemutatta a legújabb IBS (Inboard Breaking System) fékrendszerét, amelynek különlegessége, hogy a tárcsa nem külsőleg van a kerékagyra szerelve, hanem a repülőgépekhez hasonlatosan belülről, védetten kerül a kerékre.

A gyártó leginkább supermotókra szánja fejlesztését, oda, ahol a gyakori balesetek miatt könnyebben sérül a tárcsafék. Így nem csak az anyagiakon lehet spórolni, a Beringer nyilatkozata szerint az erőn is: háromszor kisebb giroszkopikus erővel számolhatunk, ami a hirtelen irányváltásokat és a szlalomszerű mozgást segíti. Az egyenesfutásnak feltehetőleg kevésbé tesznek jót a megváltozott arányok, de a gyár nem is a szupersportokat célozta meg.

A hűtés miatt sem kell aggódni, a levegő beáramlása ideális a külső-belső légcseréhez. Az ok, amiért elsősorban aszfaltra ajánlják, az a szennyeződés veszélye: enduro és krossz felhasználásnál a belső tisztulás nem lenne elégséges. A kompakt mérete és zárt formája miatt a supermotókon túl még egy piaca lehet a berendezésnek - a customok világában, a motorépítők között is sikerre számíthat.