Tamburini elhagyta az MV Agustát

2008.12.04. 18:06

Tamburini kipróbálja a CR&S-t, egy olasz műhely által tervezett egyhengeres sportmotort (forrás: Raptors and Rockets)

A zseniális olasz formatervező elhagyta legutóbbi sikerei helyszínét. Massimo Tamburini tegnap bejelentette, hogy távozik a CRC-től (Centro Ricerche Cagiva), vagyis az MV Agusta designeri székéből. Legendás arány- és szépérzéke felelt az olasz sportmotorok külalakjáért, számos rajongó már most izgatott, hogy merre folytatja pályafutását a mester.

2006 és 2007 kellemetlen gazdasági eredményei nyomán az MV Agusta a Harley-Davidson tulajdonába került; egyes szakértők ezt, vagy ennek a cégvezetésre gyakorolt hatásait sejtik a távozás mögött.

Karrierem nagy része összefonódott a Cagiva és az MV Agusta márkákkal. Nagyon nehéz volt ezt a döntést meghoznom, de hiszem, hogy van még Olaszországban elég fiatal formatervező, akik a szakmai munkát folytatni tudják, és megmarad az a színvonal, amit megteremtettünk.” - mondta nyilatkozatában.

Leghíresebb műve 1994-ből : a Ducati 916

Massimo Tamburini szinte minden jelentős munkája korszakteremtő lett és ikonikussá vált. Neve a Bimota kapcsán híresült el, ami a Bianchi, Morri és Tamburini nevekből tevődött össze. Ő készítette a híres HB1-et, a Honda CB750-re alapuló sportmotort. Designerként a Ducati Paso alapozta meg a hírnevét, majd a Ducati 916 tette igazán naggyá. A Cagiva Mito és az MV Agusta F4 is az ő nevéhez fűződik – reméljük, Massimo nem vonul vissza, és még dicsérhetjük tehetségét valamely olasz sportmotor bemutatója után.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.