Villany ráz majd Man-szigetén

2008.12.07. 20:50

Nyolcvanhat lóerő nem egy eget rengető érték, ha egy superbike-ról beszélünk, de a TTX GP fejlesztője reméli, hogy ez pont elég lesz arra, hogy az elektromos motorokról sokak véleménye megváltozzon.

Azhar Hussain, birminghami NEC show-n bemutatott versenygép fejlesztője tudja, hogy a két negyvenhárom lóerős Agni Lynch motor ereje nem hangzik soknak. Előnyük viszont a 93%-os hatékonyság és nagyon jól hangzik a 125 Nm-es nyomatékuk is. A TTX01 csúcssebessége 195 km/h, tervezője reméli, hogy képességei elegendőek lesznek a világ első utcai versenyéhez, amelyet nulla emissziós értéket teljesítő motoroknak rendeznek Man-sziget aszfaltján.

A harsány festést leszámítva teljesen hagyományos a TTX formája, hisz egy korábbi GSX-R-t használtak fel az építéshez. Sajnos az akkumulátorok 70 kg-ot tesznek hozzá az öntömeghez, és versenytempóban csupán 80 km-re elegendő töltést adnak, de a fejlesztés alatt álló 2010-es modell karbon vázával, fékezéskor termelődő energiát visszatöltő fékrendszerével és az emelt teljesítményű akku rendszerével biztosan komolyabb szintet képvisel majd.

Június 12-én rendezik a versenyt, amelynek során 61 kilométeres kört kell teljesíteni a híres Mountain Course-ön. Két kategóriában indítanak motorokat, a Professional Class az elektromos, a nyitott Open Class pedig minden olyan gépnek szól, amit nem fosszilis üzemanyag hajt.

Új korszak kezdődik, vagy még csak néhányan feszegetik a jövőre nyíló kaput? Kedves olvasóink, lenne kedvük kiállni valamelyik nyílt pályanapra a TTX01 elektromos superbike-kal?

 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.