Az elvetemült Ducati V8

2009.01.15. 10:53

Ki az igazán elvetemült? Az, aki lemetéli a villanyakat vagy merev vázat gyárt, esetleg telepumpálja a hengert nitróval? Dieter Hartmann-Wirthwein mindegyiket lepipálja: odahaza kezdett bele egy V8-as motor gyártásába. 

Nem nevezhető kezdőnek, hisz már olyan csemegék születtek műhelyében, mint a soros négyhengeres 125 köbcentis blokk, amit egy Honda Monkey-val párosított. A technikai megoldások hasonlítanak a gyűszűnyi nyolcadlitereshez viszont itt kétszer annyi dugattyú áll egymással V-alakban párban. Nem ragaszkodott az olaszok desmodromikus szelepvezérléséhez, akárcsak korábban, most is a hagyományos OHC vezérlés mellett döntött.

Sűrű bozótosként ágaskodik a sok tőcsavar, közelségük világosan mutatja, hogy ez egy kisköbcentis, pörgős blokk lesz. 868 köbcenti, hengerenként két szelep, 27 mm-s szívó és 23-as kipufogónyílással, a furat és löket aránya 56/44 mm. A forgattyúsház részben az eredeti 900-as Ducatié, így ha német segítséggel is, de a Guzzi és a Morbidelli után ismét olasz V8 burroghat majd sajátos hangján. A félkész gépet Ducati Elenore-nak nevezte el Wirthwein mester, eddigi munkáiból kiindulva ez sem marad félbe – az igazi elvetemültek sosem adják föl.

 

Kedves olvasóink, melyiket választanák, az eredeti L2-est vagy a V8-ast?

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.