Fury: már nincs titok

2009.01.17. 14:42

Most már nincs találgatás, nincs több talányos feladvány; mielőtt végképp unalmas lett volna a sok kiszivárogtatás, a Honda a New York Motorshow-n bemutatta azt a középkategóriás gyári choppert, amellyel biztosítaná piaci helyzetét a válsággal megbélyegzett évekre.

A Honda motorokra jellemző jó kezelhetőség feltehetőleg most is megmarad, a Fury vevői is kénytelenek megelégedni a 200 mm széles és 18 hüvelyk átmérőjű hátsóval. Az első kerék a kötelező stílusjegyeknek megfelelően 21-es, rajta 90-es gumival.

Az eddigi japán szériachopperekhez képest kifejezetten radikálisnak tűnik a motor, az egyenes vonalak, a hetven centis ülésmagasság, a formás keréktárcsák mind azt sugallják, hogy ez valami egyedi. A 45 milliméteres első villa rugóútja 10,3 centi, a hátsó központi rugós tagé pont egy centivel kevesebb. A csillapítás rejtett, a hátsó lengővilla kiképzése a merev vázat imitálja. Az üzemanyagtartály sem a hosszú távú túrák ígéretét hordozza magában, helyette 12,8 litert benzint fogad be – igaz, hogy pici, de ívelt formája megegyezik a jelenleg divatos custom irányzattal.

A Fury érdekessége a Honda számára rekordhosszúságú, 1809 milliméteres tengelytáv. A háromszelepes V-motor hengerei 52 fokot zárnak be, SOHC vezérlésű blokk 9,2:1-hez kompresszióval dolgozik, furat-löket aránya 89,5mm x 104,3mm. Az üzemanyag-ellátásért a PGM-FI befecskendezés felel. A megállásért elöl 336 milliméteres szóló tárcsa és kétdugattyús féknyereg dolgozik, a hátsó keréknél pedig egy tárcsa és egydugattyús nyereg fékez.

A japán mérnökök által kiizzadt designt természetesen mindenki jogosult egyénileg tönkretenni. Az „aggasunk minden vackot a motorra, attól igazan menő” jegyében természetesen számos gyári kiegészítő kapató, többek között: custom nyereg, háttámla, krómhatású sárvédőtartó-panel, villahídtakaró, krómozott kuplungfedél, szélvédő, kiegészítő LED-es díszfény-készlet. A választható színek: fekete, ezüst, bordó, kék és matt ezüst.

Kedves olvasóink, kinek ajánlanák önök a Honda Furyt?