Rajtuk van a kórság

2009.01.17. 16:58

A Victory Motorcycles, a Polaris gépipari vállalatcsoport motorgyártó ága bemutatta a Core fantázianevű tanulmányát. A gép a New York Motorshow legnagyobb durranása; letisztult, jövőbe mutató formája hasonlatossá teszi a Milánóban leleplezett BMW Lo Riderhez.

A speciálisan formált alumínium hídváz egyben üzemanyagtartály is. A villa 48 milliméteres WP, a 18 hüvelyk átmérőjű hátsó kerék az old school chopperépítés jegyében mereven lett a vázhoz fogatva. Az első kereket két tárcsa és a radiálisan felfogatott fékek lassítják.

A hátsó ülés afrikai mahagóniból készült, a kényelmet kevéssé szolgálja, de egyedi formája vonzza a tekintetet – ez a Core legfigyelemreméltóbb eleme. Az apró lámpa alatt, a villa szárai közül mohón nyúlik előre a levegőnyílás: a légszűrő a tartálynak kinéző idom alatt kapott helyet.

Motorja megegyezik a Victory Freedom 106/6 V-kettesével, hengerűrtartalma 1731 köbcenti, csúcsteljesítménye 97 lóerő. A külsejét meghatározza a két magasan elvezetett, hőálló bandázzsal betekert kipufogó.

Annak ellenére, hogy a pletykák a Victory folyamatos megszűnéséről szólnak, a Michael Song által tervezett Core kimagaslik az amerikai motorépítésből. Formája felidézi a legrusztikusabb custom hagyományokat, de felhasználja a jövőbe mutató designt is.

Kedves olvasóink, a kérdés tömör: ki szeretne egy ilyet?

 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.